Monitor komt niet bij

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Bij het opstarten blijft de monitor (Iiyama Prolite E2407HDSV) uit.
De oplossing is het verwijderen en weer aanbrengen van de voedingskabel.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

Wat heb je al uitgesloten?

Andere voedingskabel geprobeerd?
Andere VGA/DVI-kabel geprobeerd?
Beeldscherm op een andere computer aangesloten?

Hallo

Mocht dit een al gedateerd toestel zijn (je vermeld geen (ouderdom) , en voorgaande tips geven geen oplossing ...

Is de volgende verdachte , een defekte voeding.

Meest voorkomend --> defekte/uitgedroogde voedingscondensatoren.

Te herstellen voor enkele €.

Het meeste werk is om dit toestel te openen zonder bijkomende schade.

Peter

condensatoren

Hi,
Heb je het dan over de monitor of de pc ? Gezien het montageprobleem neem ik aan de eerste en heb idd zo'n ding nog nooit geopereerd.
Voorlopig alleen nog de voedingskabel vervangen. Dat leek aanvankelijk een verbetering, maar zojuist zat ze er weer mee te rommelen.

Hallo

"Hi,
Heb je het dan over de monitor of de pc ? Gezien het montageprobleem neem ik aan de eerste en heb idd zo'n ding nog nooit geopereerd.
Voorlopig alleen nog de voedingskabel vervangen. Dat leek aanvankelijk een verbetering, maar zojuist zat ze er weer mee te rommelen."

Ik spreek over het scherm .... , ga er van uit dat de p.c. korrekt werkt.

"De oplossing is het verwijderen en weer aanbrengen van de voedingskabel."

Heb je dit scherm reeds op een andere p.c. geprobeert ??? ---> is niet echt duidelijk.

Hoe oud is dit toestel (scherm) ??? ---> ook geen antwoord.

Wat je mag verwachten als je de condensatoren moet vervangen :

http://www.youtube.com/results?search_query=replacing+monitor+capacitors

Indien je hierin geen ervaring hebt , of het nodige materiaal bezit , is het uiteraard veiliger om dit te laten doen (lokale kennis ???)

Peter

Dag Peter,

Nee, nog niet overgezet op mijn pc. Duidelijke link die je bijvoegde. Lijkt me best 's leuk om te proberen; ben alleen bang dat m'n tin op is ;-)
Als de bout 't nog doet na zo'n jaar of dertig. De monitor - mijn oude - is een jaar of vier à vijf oud denk ik.
Ik zal zo meteen (als ik overschakel naar het Prinsengrachtconcert) de lcd's verwisselen en laat het morgen weten.
Groeten,

Gerard

Dag Peter,
Ook goedemorgen. Nou, het is m.i. wel duidelijk. Ook op mijn pc komt ie niet bij.
Een korte flits en weg is ie.
De aan/uit heeft geen effect meer en de voedingskabel is dan voorlopig de oplossing.
Groeten,
Gerard

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan