Monitor lange opwarmtijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben1956

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hallo, ik heb een systeem met een Samsung LCD monitor, type 2053BW. Het ding is nu anderhalf jaar oud. Nadat ik de stroomschakelaar aan zet en de pc inschakel, kwam er gelijk beeld vanuit het bios van de videokaart en de bios van de pc.
Sinds een paar dagen niet meer. Na het inschakelen van de pc start die gewoon op en pas na een minuut of 2 krijg ik dan ineens mijn bureaublad in beeld. Daarna werkt het prima. Een warme reboot gaat ook prima, alles in beeld. Alleen als ik afgesloten heb en een volgende keer koud opstart, duurt het dus 1 of 2 minuten voordat de monitor beeld geeft. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Alvast bedankt.

Hallo

Volgens uw beschrijving , is dit een voedingsprobleem v/h scherm.

Uitgedroogde condensatoren in het voedingscircuit.

Indien ik gelijk heb , zal de opstartttijd altijd maar toenemen , en zal het scherm uiteindelijk niets meer doen.

Dit defekt nu reeds hebben , is zeeeeer snel , komt meestal pas voor na +/- 6 a 7 jaar intens gebruik .

Controleer of er nog garantie op dit scherm zit , en claim deze indien mogelijk.

Peter

Dank je, ik stuur het scherm ter reparatie op en hoop dat het over 3 weken weer goed werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan