Monitor lijkt niet goed te functioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwk97

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo allemaal, sinds kort doet mijn pc monitor apart. Hij gaat soms voor een paar seconden zwart of compleet wit en blijft dat dat ook. Het zwarte gaat gewoon vrijwel meteen weer weg en is alleen vervelend. Maar bij de witte moet of de stroomstekker of de hdmi kabel er uit. Nu dacht ik eerst, dat is vast een driver probleem. Maar als ik hem tegelijk ook op mijn tv aansluit zie ik dat het alleen gebeurt op m'n monitor. Toen heb ik de kabels van mijn monitor en tv gewisseld, om de kabel en aansluiting te testen. Maar dat hielp ook niet.
En nu is dus eigenlijk het enige wat ik kan bedenken dat de monitor stuk is. Hebben jullie nog ideeën?

In de afgelopen maand zijn ook al mijn videokaart en waterkoeler stuk gegaan. En dat terwijl alles pas 2 jaar oud is. Ik begin het toch wel een beetje apart te vinden allemaal, maar dit is neem ik aan gewoon pech toch?

Alvast bedankt,
Rob

Laatst bewerkt:
Al de kabel van de monitor gecontroleerd? Zit ie goed stevig aangedrukt?
Als dat het probleem niet oplost, leen dan eens een kabel van iemand anders om te zien of het daar in zit.
Als dat het niet oplost zou ik vervolgens de monitor van iemand anders lenen om te zien of ie het daar wel mee doet en omgekeerd: koppel uw monitor eens aan een andere PC of laptop. Doet ie het daar wel, dan zit het probleem in uw PC.

Kortom, eerst een aantal proefjes doen om er achter te komen in welk onderdeel het probleem precies zit.

Ik vertelde dat mijn tv het wel goed deed op mijn pc. En met de kabel van de tv op mijn monitor deed die het nog steeds niet goed. Terwijl met dezelfde kabel en aansluiting op mijn videokaart de tv het dus wel goed deed.
Ander beeldscherm op deze pc heb ik dus al geprobeerd, die doet het gewoon prima. Ik zal een andere pc op deze monitor nog even proberen.

Ik merkte ook net op dat bij apparaten en printers mijn monitor word gedetecteerd als: algemeen pnp beeldscherm. Waar vroeger het model stond: VX238H

Hallo

Mits dit een kettingreaktie van defekten is ... , zou ik persoonlijk toch eens de aarding waarop dit alles is aangesloten controleren op korrekte werking ...

Er wordt jammerlijk genoeg ook geen enkele vermelding gemaakt over welke hardware we hier spreken ...

Veel echt nuttige antwoorden kun je dan niet krijgen.

Peter

Dit zijn alle betrokken onderdelen:
I5 4670k
Kraken x41 waterkoeler (vervangt de kapotte corsair h80i)
Msi Gtx 970 (vervangt de kapotte palit Gtx 760)
Be quiet L8 600w
Gigabyte z87x-d3h
Samsung 840 120gb ssd
Seagate barracuda 1TB
En de monitor: Asus VX238h 23"

Hoe zou ik de aarding kunnen controleren? Er zitten van die pinnetjes aan de zijkant in zowel het stekkerblok als in de muur.

Na het testen van de monitor op mijn laptop gaf dat geen beter resultaat er gebeurde nog steeds hetzelfde. Ik heb de monitor nog geprobeerd met een andere voeding, met natuurlijk hetzelfde voltage. En de stroomstekker direct in de muur geprobeerd, maar dit hielp ook niks. Wel viel mij op de de monitor zo'n platte stekker heeft, dus eentje zonder aarding aan de zijkanten.

Nog garantie op die monitor?

Een platte stekker wijst erop dat er een dubbele isolering is gebruikt.

Indien de monitor met een vga kabel het probleem niet heeft, is het toch de hdmi kabel.

Had ook zo'n kabel, werkte overal op maar het beeld op de monitor viel steeds weg, 2e kabel hetzelfde en nee niet hetzelfde merk.

Ik heb het al geprobeerd met een andere hdmi kabel dus dat is het probleem ook niet.

Ik heb nog garantie en heb met de leverancier gebeld net en zij zeggen dat ik hem maar naar hun op moet sturen.

Als jullie ook geen ideeën meer hebben ga ik hem dan ook maar opsturen.

Ik heb op dit moment niet een vga kabel ter beschikking om dit mee uit te proberen. Maar al zou die het dan wel doen is er nog steeds iets fout in de monitor. En ik zou toch graag willen dat dat hdmi poorten het doen.
En ja al doet die het nog steeds niet, is er zeker iets fout in de monitor.
Eigenlijk is er dus al zeker iets niet goed mee, of zie ik dat nu verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan