Monitor Medion MD 20119

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicootje

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo,

in Aldi staat een monitor van Medion afgeprijsd naar 80 euro.
Het gaat om een 19 inch scherm type md 2019.

Kent iemand die monitor ik vind nergens revieuws.

Momenteel zit ik nu met een 7 jaar oude acer 17 inch monitor. Een 19 inch is voor mij groot genoeg.

bedankt

Laatst bewerkt:
Welk type is het nou PRECIES?

je zegt:

Monitor Medion 21019
en
md 2019.

Welk type is het nou PRECIES?

je zegt:

Monitor Medion 21019
en
md 2019.

Sorry het is MD 20119 :o

Een algemene vraag hoe zijn de medion monitoren? en het bijzonder dit type dan (MD 20119)?
Bedankt

Laatst bewerkt:
Inderdaad zo 1 2 3 geen review te vinden, maar ik heb zelf een Medion beeldscherm (ander type) en dat bevalt me prima hoor

Je kunt , naar mijn mening , maar beter snel terug gaan naar die winkel en de monitor aanschaffen , voordat ie weg is.

Je kunt , naar mijn mening , maar beter snel terug gaan naar die winkel en de monitor aanschaffen , voordat ie weg is.

Er stonden er een uur geleden nog twee (in een aparte afgesloten kooi) je weet wel die staan er dan al een tijdje maar nu dan afgeprijsd.

Ik weet ook niet wat die voorheen kostte nu in ieder geval 80 euries.
Daar stond wel op de doos designed voor Vista, ik kan die toch wel zeker op mijn e XP of toekomstige Windows 7 gebruiken??

Ja sorry ik ben niet zo thuis in die zaken en volg het niet allemaal zo op.

Bedankt

Ja hoor, een monitor kun je voor alle Windows versies gebruiken!

Ik heb hem vanmorgen in huis gehaald.
Net uitgepakt en zie dat de beeldschermhoogte slechts 25.5cm is, terwijl mijn oude acer 27 cm is:confused:
Wel breedbeeld maar goed wanneer ga ik daar voordeel uithalen? Bij filmpjes of Games? maar toch niet bij het bekijken van Foto's!?
Of hoe zit dat nu.

Stel ik bekijk deze pagina (wat ik heb gemaakt en mijn foto's) http://remonpics.atspace.com/Kajaktocht.html zie ik dan meer zwart aan de zijkanten met breedbeeld of wat?
En foto's die nu beeldvullend zijn op mijn oude acer, hoe zie ik die in breedbeeld met zwarte randen op de zijkanten?
Ik heb nog geen zin om hem uit te pakken en uit te testen, anders gaat ie terug.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem vanmorgen in huis gehaald.
Net uitgepakt en zie dat de beeldschermhoogte slechts 25.5cm is, terwijl mijn oude acer 27 cm is:confused:
Wel breedbeeld maar goed wanneer ga ik daar voordeel uithalen? Bij filmpjes of Games? maar toch niet bij het bekijken van Foto's!?
Of hoe zit dat nu.

Stel ik bekijk deze pagina (wat ik heb gemaakt en mijn foto's) http://remonpics.atspace.com/Kajaktocht.html zie ik dan meer zwart aan de zijkanten met breedbeeld of wat?
En foto's die nu beeldvullend zijn op mijn oude acer, hoe zie ik die in breedbeeld met zwarte randen op de zijkanten?
Ik heb nog geen zin om hem uit te pakken en uit te testen, anders gaat ie terug.

Het is inderdaad breedbeeld. Foto's enzo zullen waarschijnlijk gewoon breedvullend zijn, netzoals gewono je windows enzo, kwestie van goede resolutie instellen(1.440 x 900)

Breedbeeld is zeker een voordeel bij films, omdat die vaak zelf ook in breedbeeld formaat zijn.

Uitpakke is bij medion(aldi) geen probleem, voor zover ik weet kun je bij de aldi ook al open gemaakte items terug brengen. Je moet het dan wel vorozichtig uitpakken, zodat je alle folie etc nog hebt.

Grt

Rens

Net uitgepakt en

Geen zín ? Jíj had toch je zinnen gezet op een nieuwe monitor ?

Gewoon aansluiten en uitproberen.
Mocht je niet tevreden zijn , dan kun je er nog altijd mee terug naar de Aldi. Vergeet in dat geval het bonnetje niet.

Mocht je problemen ondervinden , dan kun je hier weer terecht met je vragen.

Veel kijkplezier !

Geen zín ? Jíj had toch je zinnen gezet op een nieuwe monitor ?

Gewoon aansluiten en uitproberen.
Mocht je niet tevreden zijn , dan kun je er nog altijd mee terug naar de Aldi. Vergeet in dat geval het bonnetje niet.

Mocht je problemen ondervinden , dan kun je hier weer terecht met je vragen.

Veel kijkplezier !

Ok ik ben hem uit aan het proberen en ik denk dat ik het snappie, heb in het configuratiescherm beeldschermresolutie gewijzigd van 1280-1024 naar 1440-900 en nu moet ik het beeld bekijken in aspect ratio 16-10 en niet meer 4-3 Klopt dat??
Nog even uitzoeken jongens.

ok effe de boel uitzetten want het begint hier flink te onweren!!! donder en bliksems..... en dan mijn oude monitor nog eens aansluiten om het verschil te zien. tot straks

Laatst bewerkt:
Ja dat is waar :thumb:

Aspect ratio hoef je volgens mij niet te veranderen in windows...maar dat weet ik niet zeker.

Suc6 :thumb:

En veel plezier met je nieuwe monitor :thumb:

Grt

Rens

Omdat je momenteel toch even niets kunt doen , zou je de tijd en moeite kunnen nemen om de handleiding door te lezen.

Omdat je momenteel toch even niets kunt doen , zou je de tijd en moeite kunnen nemen om de handleiding door te lezen.

OK ik ben er uit me dunkt.
Conclusie: ik heb meer beeld bij internetten en films in breedbeeld en games waarschijnlijk ook.
Maar mijn foto's blijf ik even groot zien zowel op de oude monitor als op de nieuwe namelijk 33 bij 22.5 cm.
Bij mijn oude monitor is dat dus beeldvullend, bij de nieuwe heb ik aan beide zijden een witte strook over, en dit in de vereisste instellingen namelijk 1440-900.

Dus ga ik er niet echt op vooruit denk ik of zie ik iets boven het hoofd, zijn er toch voordelen met deze monitor als je de pc voornamelijk gebruikt voor foto's bekijken en bewerken.Films bekijk ik op mijne tv en gamen doe ik niet aan mee;)
Wat de kwaliteit van het beeld betreft hoeft de 6jaar oude Acer zeker niet onder te doen voor deze nieuwe medion.
Ik zie dus geen verschil.
Ik weet dan ook niet of ik deze medion monitor ga behouden ja of nee.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Correctie ik heb dus meer ruimte in photoshop!! en dat is dus wel handig. Reden genoeg om hem toch maar te houden, en de oude Acer als reserve te bewaren voor als deze in panne geraakt;)

Laatst bewerkt:
Wat de kwaliteit van het beeld betreft hoeft de 6jaar oude Acer zeker niet onder te doen voor deze nieuwe medion.
Ik zie dus geen verschil.

Zou dat iets te maken kunnen hebben met de kwaliteit van het beeldmateriaal ? Of met instellingen van de monitor ?

Je moet ook geen wonderen verwachten.
Handleiding gelezen ?

Laatst bewerkt:
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de kwaliteit van het beeldmateriaal ? Of met instellingen van de monitor ?

Je moet ook geen wonderen verwachten.
Handleiding gelezen ?

Ik heb deze monitor net zoals de oude monitor in automatic adjustement.
De foto's die ik bekijk zijn van eigen fabrikaat ;) http://jalbum.net/browse/user/album/408646/;jsessionid=1o7t0na8cc9fhegb30al7r4pw.

Maar nu zoek ik wel de oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb de audiokabel correct aangesloten aan pc alsook monitor. Het is namelijk die kabel met de twee groene stekkers.
Ehter geluid krijg ik nauwelijks bijna niets, volume windows helemaal open alsook volume mediaplayer helemaal open en toch hoor ik nauwelijks iets uit de geluidsboxen komen van de monitor.

Nou ja het is maar bijzaak, gelukkig heb ik mijn creative inspire p 380 geluidssysteem.

:confused:

Laatst bewerkt:
In de eerste plaats , je moet niet al te hoge verwachtingen hebben van de geluidskwaliteit van een monitor.

Heb je de handleiding erop nageslagen ?

In de eerste plaats , je moet niet al te hoge verwachtingen hebben van de geluidskwaliteit van een monitor.

Heb je de handleiding erop nageslagen ?

Ja hoor alles goed doorlezen audio uitgang is nauwelijks 1W , ok het is maar bijzaak ik heb een creative inspire p380 aangesloten op mijn pc.

Hallo allen,

ik ben intussen al zowat gewend geraakt aan mijn nieuwe monitor.
Pluspunten voor deze breedbeeldmonitor is toch wel veel prettiger werken met photoshop (gewoon meer ruimte voor vensters)
De beeldkwaliteit vind ik gewoon goed (niks op aan te merken).
Het geluid wat uit de inbouwboxen komt is gewoon nihil, dus slecht.(maar dat is maar bijzaak in mijn geval althans)

Al bij al voor 80 euries die ik eraan heb besteed mag ik zeker niet klagen:cool:

Dus ik ben een tevreden koper, en bedankt voor het kijken en meedenken.

groeten Rémon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan