monitor out nvidia..sindsdien artefacts

Status
Niet open voor verdere reacties.

roossien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb zaterdag een s video kabel gekocht en deze aangesloten op mijn s video out van mijn 8600GT (point of view)
Deze heb ik aangesloten op mijn tv via een scart converter. Helaas had ik geen beeld dus heb ik via zo'n nvidia wizzard een tv monitor toe laten voegen.
Dan vraagt het nvidia programma om een pal b of een pal g signaal. naja hier heb ik pal b maar aangeklikt en doorgegaan met de installatie maar zodra ik op voorbeeld drukte werd mijn monitor helemaal zwart en op mijn tv zag ik alsnog niets..
dus de computer opnieuw opgestart en toen gebeurden er rare dingen.
mijn boot zag mijn monitor wel maar zodra hij in windows kwam viel het beeld weer op zwart..
naja weer gereset en toen bij veiligmodus menu terug gezet naar laatst werkende systeem ofzoiets en toen kreeg ik wel weer beeld.
Afijn ik was er klaar mee dus d8 s video eruit en klaar... jammer dan. Ik wil call of duty 4 opstarten d8 ff lekker frustraties kwijt raken... maar nee!!!
ALLEMAAL artefacts en ik heb de 8600gt pas 2 week en snapte er niets van dus ik heb als eerste gewoon een herstelpunt gepakt van een week geleden..helaas hielp dit niets.
Vervolgens heb ik alle nvidia drivers met cleanpro tool verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar toen deze geinstalleerd was kreeg ik meteen een venster van nvidia met tv monitor installeren wat ik dus al eerder had geprobeerd maar toen liep de heel boel naar zwart en kon ik er niets mee..
Dus zelfs na de allernieuwste drivers geinstalleerd te hebben kreeg ik nog steeds gezeik. en artefacts.
Dus besloten we maar om windows opnieuw te installeren met het idee dat het misschien wel wat in het register ofzo was. Hier heb ik trouwens wel gebruik gemaakt van snel formateren ipv gewoon..... was er namelijk naar mijn gevoel al lang genoeg mee bezig
Alle videodrivers weer installeren en kreeg ik weer dat pop up venster van nvidia dat ie een tv monitor wil aansluiten terwijl de tv al lang niet meer aangesloten is. Vervolgens kijk ik bij eigenschappen bureaublad bij het tabblad instellingen waar ik altijd 1 monitor had nu 2 staan... welliswaar was de 2e uitgeschakeld maar kon hem niet verwijderen.. en heb het idee dat die secundaire monitor alle last veroorzaakt maar heb geen idee hoe ik die verwijder.
Want ik ben naar apparaat beheer gegaan en toen naar monitoren en daar zag ik mijn benQ monitor staan (plug and play) alleen daaronder nog 4 standaard beeldschermen!!!
dezen allemaal uitgeschakeld en verwijderd maar zodra ik de pc weer opnieuw opstart staan ze er weer.
Vervolgens heb ik nog het moederbord gereset en zelfs nog bios geupdate maar ook dit mocht niets helpen.

Dus ik dacht aan de videokaart gezien ik windows opnieuw geinstalleerd had en t moederbord (p5n_ E sli) ook pas een week oud is en deze terugzetten ook niet hielp.

Maar zondag wou ik even kijke of het alleen aan spelletjes lag of dat het ook bij video films gebeurde.. Dus heb ik een dvd in mijn pc gegooit
en geopend met windows media player.. allemaal streppen en artefacts ook na het downloaden van de k lite codecs. Vervolgens heb ik classic media player gedownload en hier speelde de dvd wel gewoon goed af... zonder artefacts of strepen. vervolgens weer met windows media player geopend en hier wel weer artefacts.. Dus nu weet ik niet meer of het wel de videokaart is gezien hij dsu wel een dvd kan afspelen met classic media player..

Misschien dat er iets is met het 3d geheugen van de videokaart of toch dat secundaire scherm wat ik niet kan verwijderen?

Ik zal later nog even wat foto's posten.

Greetz,

Erwin
 
Laatst bewerkt:
help :p

ik heb nu de hele boel los gehaald alle kabels losgehaald en alle hardware uit het moederbord gehaald want ergens krijgt mijn videokaart een signaal dat er een tv op aangesloten zit wat dus niet het geval is.. wellicht dat de videokaart zonder stroom gereset wordt en dat hij het strx wel weer gewoon doet maar vraag het me af :S
Iemand anders nog een idee???
 
Je video kaart zie een tv ? heb je misschien de witte aansluiting aan de achterkant gebruikt van je pc ?
Die is meestal voor tv dacht ik zo :p ( 2de beeldscherm )
Heb hier verder niet veel verstand van eigelijk maar probeer me best te doen om je te helpen :p
 
ben niet zoon hardwarematige jongen, weet hoe je pc aansluit en nieuwe videokaart erin doet, hardeschrijf, gehuegen, netwerk kaart en weet nog net hoe ik moet patchen :p

Maar geeft ie nog een presieze foutmelding ?
Het enigste wat ik weet is dat je een kabeltje van je pc moet aansluiten op je tv en dat ie je dan een speciale software nodig heb waarmee je hem kan configureren.
 
ehm ja software matig zou het gewoon moeten lukken met het programma van nvidia das een special wizzard maar t punt is ik hoef hem niet meer aangesloten te hebben ;) Laat maar lekker zitten wil alleen dat mijn pc weer goed werkt zonder artefacts en andere toegevoegde beeldschermen bij apparaatbeheer dus bij beeldscherm eigenschappen bij het tabblad instellingen zou ik graar 1 monitor willen zien ipv 2 :p
 
uhm misschien disablen via aparaten device die 2 beeldscherm die hij zogenaamd ziet.
 
al gedaan maar bij restart ziet ie opeens weer 4 andere beeldschermen dus ze komen steeds terug:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan