Monitor "out off range"

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Ik heb Redhat goed geinstalleerd, maar als die opstart geeft die mijn monitor (15' lcd) "out of range" en dan zie ik niks. Ik heb al geprobeer in de kernel te gaan en dan single bij te zetten, dan na de # heb ik "linux-config-xfree86" getypt, maar dan geeft die nog altijd dezelfde fout. Hopelijk kan iemand me helpen.

bedankt op voorhand

Een OS-loader kan misschien uitkomst bieden,

Controleer voor de zekerheid de videokaart,
het is mogelijk dat deze kapot is of de bekabeling
niet helemaal goed zit.

Acronis heeft een freeware versie: OS selector
dit lijkt iets op partition magic , met dat verschil
dat Acronis twee versies heeft.
1 voor Linux en 1 voor DOS/Windows(FAT).
Hiermee kun je ook veranderingen aanbrengen.
Het heeft mij al meer dan eens uit de brand geholpen...

>J

ik heb het geinstalleerd, maar nu weet ik niet hoe ik de configuratie van de monitor moet verandere, kun je ma daarmee helpen.
De prog werkt perfect.

Als dit programma werk kun je ook in veilige modus
opstarten, waarbij alleen het noodzakelijke opstart.
Tijdens het starten F8 drukken.
In veilige modus kun je rustig zoeken naar de fout.
En evt. "clear type" inschakelen voor de lettertypen.

Controleer voor de monitor het aantal Hz , deze kan te hoog of te laag zijn.

>J

het wil maar niet lukken, volgens mij heb ik het verkeerde versie van de programma, ik ga waarshcijnlijk alles opnieuw proberen
sandro

Ik heb zelf Redhat 9.0,
en heb eigenlijk geen problemen met deze versie.
Zelfs de nieuwe videokaart herkent deze.

Ook LCD schermen worden in de configuratie opgenomen. Wellicht kunnen nieuwe kernels bijdragen.
Deze zijn gratis te downloaden.

Een herinstallatie helpt, maar formatteer dan wel deze partitie. Het swapfile kun je gewoon behouden.

>J

LCD scherm onder Linux

Probleem dat kan ontstaan met je monitor kan te maken hebben met de V-Sync en H-sync instellingen van je monitor onder X-windows of je videokaart drivers.

Wat ik zelf heb ervaren onder Redhat 9 is dat met de standaard Nvidia drivers, ik mijn monitor uit en aan moet zetten wil deze goed mijn monitor aansturen (gescrambled beeld of te ver naar links).

Ik heb de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd (te downloaden bij www.nvidia.com) en een standaard monitor gepakt en niks geen problemen meer.

Probeer eens andere videokaart drivers te installeren, dit kan wonderen verrichten.

Hallo, Jouw probleem komt mij bekent voor ;).
Ik heb ook met dit probleem gezeten .
En heb et kunnen verhelpen , om tijdens setup van suse een monitor te selecteren.
Ik heb ook een paar x eeen melding gehad dat mijn monitor niet goed was , standaard stondt tie op siga monitor , ik heb em toen op philips gezet en probleem was over .
Ik dacht eerder ook dat het aan de videokaart lag , maar dus niet was gewoon de monitor .
Ik hoop dat je nu verder komt ;).
grtz Oswaldo.r

yupz het is gewoon een kwestie van de XFree86 configurator goed af te stellen (je moet daar verticale/horizontale) resolutie enzo instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan