Monitor pas beeld na +- 5min

Status
Niet open voor verdere reacties.

centuryeagle233

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Nou oke mijn vraag is redelijk simpel ik heb 2 monitors op mijn computer aangesloten bij een koude start (als de pc uurtje heeft uitgestaan) en ik hem opstart zie ik in mijn grote scherm allemaal gekleurde balken heen en weer gaan (verticaal) en na +- 5min krijg ik pas beeld op dat scherm maar op het andere scherm is gelijk beeld betekend dit dat de monitor kapot is of iets ?? Monitor merk is Samsung LE23R51B S Hopelijk kan iemand hier helpen (Het is een super mooi beeldscherm en zou hem graag goed werkend willen zien) Soms gaat het beeld helemaal niet meer aan en blijft hij op dat gekleurde staan als ik een tablet google of iets na dat beeld toe sleep kan je wel zien dat de kleuren van de strepen als ware veranderen hopelijk is dit genoeg informatie

Verwissel eens de computer monitor uitgangen met elkaar. Dan weet je of het probleem in de monitor of computer ligt. Maar ik denk dat de monitor zijn beste tijd heeft gehad.
Rest in peace, zal ik maar zeggen...

10min geleden sprong hij eindelijk weer aan Heeft weer meer dan 1 uur geduurt Morgen als het beeld weer zo raar doet zal ik de uitgangen eens omwisselen en dan hoort u het van mij

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Deze symptomen :

" bij een koude start (als de pc uurtje heeft uitgestaan) ... Soms gaat het beeld helemaal niet meer aan en blijft hij ... 10min geleden sprong hij eindelijk weer aan Heeft weer meer dan 1 uur geduurt "

Veel voorkomend probleem ...

Zo goed als zeker een voedingsprobleem. (uitgedroogde/defekte condensatoren).

Verbeteren zal dit uiteraard niet uit zich zelf , en er dient aktie te worden ondernomen.

Deze lange opstarttijden doen echter vermoeden dat dit probleem reeds langere tijd aanwezig is.

Meestal zijn er slechts enkele buffercondensatoren in de voeding defekt (meestal 470µF of 1000 µF).

Qua onderdelen vermoed ik dat dit niet dan +/- 15€ zou kosten om deze te vervangen (ruim gerekend).

Laten herstellen door een lokale doe het zelver die weet met wat hij bezig is , of een deftige lokale winkel die t.v.'s verkoopt met eigen technische dienst.

Zo verder blijven werken met dit scherm is risicovol , zeker indien je deze zou willen laten herstellen , de kans op extra/nutteloze schade neemt tevens toe.

Er bestaat tevens een zeer realistische kans op brandgevaar.

Indien je niet weet met wat je bezig bent , zeker niet zelf aan beginnen te sleutelen ... zo goed als zeker bezit je toch niet het hiertoe benodigde materiaal.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan