Monitor "piept"

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik heb nooit last gehad van een monitor die piepte (ok, misschien een monitor op me oude 486) maar nu heb ik opeens op m'n pc een hele hoge pieptoon die -wanneer ik het beeldscherm uitzet- verdwijnt. Hebben er meer mensen hier last van? Hoe valt het op te lossen?
Ik hoor het graag!

Greetz, compunerd.

Laatst bewerkt:
ik heb er ook last van, dacht eerst dat het miss iets met mijn speakers te maken had, maar het komt uit dus uit mijn monitor, HEEL ERG vervelend, maar gelukkig doe ik bijna niks meer op die PC, hij is al 6 jaar oud...(daardoor zal het ook wel komen)

Ik heb de monitor verstelt (10 graden naar boven gezet) en de piep is verdwenen :confused:. Draai ik het weer terug, dan komt die piep weer! Raar, maar zolang ik er geen last van heb nu, niet zo'n probleem meer...

dit is een eerder genoemd probleem met als uitleg:

Ja dat is je spanningsomvormer die de spanning aan de beeldbuis geeft ,deze zit met een kabel en een ''zuignap''achtig ding aan de beeldbuis vast.Deze vormt 220 volt om naar 20000 volt.Doordat dit onderdeel het heel zwaar te voorduren krijgt gaat ie wel eens ''lekken'' vandaar dat piepend geluid ,das spanning dat ontsnapt Deze problemen beginnen meestal met flikkeren van het beeldscherm of wegvallen van kleur of kleuren doordat het electronenkanon niet genoeg spanning krijgt.
Het laten maken kost je ongeveer 100 euro

bart

Heb er geen last meer van...
Als ik meer problemen ervaar ga ik wel eens bij de mensen van HP langs (heb nog garantie), kunnen ze gelijk kijken naar de ingebouwde microfoon en DVD klep die niet naar behoren werkt... :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan