Monitor piept >.<

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wasbeer007

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Hey, kort geleden begon mijn monitor te piepen met hoge tonen, dus wij Packard Bell bellen en omdat we nog garantie hebben ... hebben we dus een nieuwe gevraagt, die is vandaag binnengekomen ... maar die piept ook :S

Het is vooral als je 3D spellen speelt... bijvoorbeeld bij MVP Baseball 2005... als je in het gewone menu zit is er niks aan de hand maar als het uiteindelijk bij het spel zelf is (3D) dan piept het :S

Hoe krijg je dit weg?

Vernieuwingsfrequentie lager zetten misschien

start> configuratiescherm> Beeldscherm> tabblad "instellingen"> knop "geavanceerd"> dan tabblad "monitor" of "Adapter"(hangt van je besturingssyteem af) en dan de vernieuwingsfrequentie lager zetten, 60 Hertz is standaard, meestal kunnen monitoren 70 of 80 Hertz aan, maar niet altijd en dan kunnen ze wel eens gaan piepen. :D

ik zou hem toch minimaal op 70- 85 zetten hoor, bij 60 krijg je toch sneller last van je ogen ofzo.

Geplaatst door Pretender
ik zou hem toch minimaal op 70- 85 zetten hoor, bij 60 krijg je toch sneller last van je ogen ofzo.

Heb ik hier op me stage wel gemerkt.

Kan het niet zijn dat er een storingsveld in de buurt zit?

openhalen en aanzetten dan met een goed geisoleerde schroevendraaien ofzoiets hier en daar drukken. Een Monitor produceert enorm hoge frequenties. Er zit iets los in je monitor (heb ik ook gehad) Ik heb vast kunnen zetten en ik was er vanaf.

Echter die van jou heeft gewoon garantie dus laat het HP maar oplossen. is hun probleem!

Je mag van een moderne monitor verwachten dat je gewoon op 100 Hz kunt werken.

Geplaatst door kompas
openhalen en aanzetten dan met een goed geisoleerde schroevendraaien ofzoiets hier en daar drukken. Een Monitor produceert enorm hoge frequenties. Er zit iets los in je monitor (heb ik ook gehad) Ik heb vast kunnen zetten en ik was er vanaf.

Echter die van jou heeft gewoon garantie dus laat het HP maar oplossen. is hun probleem!

Je mag van een moderne monitor verwachten dat je gewoon op 100 Hz kunt werken.

ik ben geen techneut, en het lijkt me sterk dat het met elke monitor die ze geven iets los zit.

OFFTOPIC

Ik werk op 60 hertz [tft], is dit normaal?
Ik gebruik 1024X756, heb geen last van mijn ogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan