Monitor Samsung 2223NW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb al sinds de betaversie van Windows 7 deze monitor in gebruik op een resolutie van 1680x1050. Ik heb W7 opnieuw geïnstalleerd en nu kom ik niet verder dan 1024 x 768. Als ik iets anders instel, dan komt er een zwevende waarschuwing met "the recommended mode is 1680x1050". Maar als ik niet snel terug ga, dan blijft de melding zweven en kan ik niets meer zien. Ik heb de laatste drivers van zowel monitor als videokaart (Nvida 7300GS) geïnstalleerd, maar kom niet verder. Wie weet raad?

Kijk eens in het hardwareoverzicht of er werkelijk de laatste Nvidia-driver is geherinstalleerd. Het lijkt er namelijk op dat de standaard VGA-driver geinstalleerd is, want die heeft beperkte setting mogelijkheden en komt niet verder dan 1024x768

Inderdaad is de laatste Nvidiadriver geïnstalleerd, maar als ik dan bij de beeldschermen ga kijken komt er slechts een standaard niet-PNP monitor in beeld. Dus kennelijk pakt die de laatste Nvidia-driver niet.

Laatst bewerkt:
Download en installeer dan eens een iets oudere versie van de Windows 7 NVIDIA-driver voor de grafische kaart.

Even nog dit: u zegt dat er alleen een PnP-driver in beeld komt. Als dat echt het enige is en de rest van de hardware niet zichtbaar is, dan is er bij de installatie van Windows iets behoorlijk mis gegaan. In principe staat er na de installatie een volledig overzicht van alle hardware met de drivers zoals Windows 7 die er in zijn wijsheid heeft in gezet.
heeft u wel de chipset drivers geinstalleerd?

Oh, ik zie nu dat u bij beeldscherm heeft gekeken, maar u moet kijken bij Beeldscherm adapters

Laatst bewerkt:
Vooral dat laatste moet ik nu even nagaan. Ik ga daar vanavond even mee door.

Overigens is het antwoord van Samsung, dat deze monitor alleen werkt onder Windows t/m Vista en dat kan ik mij slecht voorstellen, temeer daar de minitor het in eerdere W7-installaties gewoon heeft gedaan.

Tot zover even bedankt.

Vooral dat laatste moet ik nu even nagaan. Ik ga daar vanavond even mee door.

Overigens is het antwoord van Samsung, dat deze monitor alleen werkt onder Windows t/m Vista en dat kan ik mij slecht voorstellen, temeer daar de minitor het in eerdere W7-installaties gewoon heeft gedaan.

Tot zover even bedankt.

Het klopt dat de software/driver die Samsung levert op de CD bij de monitor alleen geschikt zou zijn voor Windows 2ooo/xp/vista, maar ik heb zo'n driver nog nooit geinstalleerd (ik gebruik al jaren monitoren van Samsung, zowel onder XP als Windows 7) en het werkte altijd gewoon, zonder probleem.

Als de NVidia driver wel goed geinstalleerd is en het probleem doet zich nog steeds voor, kijk dan eens naar de ingestelde frequentie. Bij een hoge resolutie kan de frequentie vaak niet hoger dan 60 mhz ingesteld worden.

1.jpg2.jpg

Ik kom er helaas niet uit, terwijl het nooit problemen heeft gegeven. Het gekke is, dat in Apparaatbeheer de monitor wordt herkend en in Beeldschermadapter staat keurig Nvidia Gforce 7300 GS.

Ga ik naar de beeldschermopties in het configuratiescherm, dan staat er een VGA-monitor en een beschikbare beeldschermuitvoer Nvidia 7300 (zie 1.jpg) Maar de resolutie kan ik niet wijzigen. Ga ik naar Geavanceerde instellingen, dan zie ik ook keurig het type monitor en de Nvidia-kaart (zie 2.jpg). Maar toch kan ik ze allebei niet benutten????

Wat staat er voor frequentie onder het tabje "beeldscherm" (tweede plaatje). Als de frequentie NIET op 60 staat zet die dan eens op 60 en kijk of er wel een hogere resolutie kan worden ingesteld.

Ik zou, zo op afstand eerlijk gezegd niet zo een-twee-drie weten wat dit kan zijn.
De meeste kans lijkt mij dat het ergens fout is gegaan met de installatie van windows aangezien dat het geen is wat er is veranderd.
Het enige dat ik nu zo even kan bedenken is om de schijf te wissen en windows opnieuw te installeren.

Ik zat eigenlijk op dezelfde gedachte. Ik zit daar uiteraard niet op te wachten, maar nu is de schijf nog relatief leeg. Ik denk dus, dat ik zaterdag een klusje heb. :confused:

Nieuwe installatie hielp niet, andere videokaart niet en het kreeg een verrassende wending: de VGA-kabel vervangen en de Samsung werd direct herkend. De kabel is anderhalf jaar gewoon in gebruik, niets aan de hand en na een nieuwe installatie is die ineens defect. Ik kan me er geen voorstelling van maken, maar de boel draait weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan