Een tijdje geleden wilde ik Nvidia updaten en terwijl ik daarmee bezig was viel de stroom uit. Toen ik de pc weer aanzette, kreeg ik geen beeld maar startte hij wel op ( ik hoorde het aan het welkomstmuziekje en kon ook blind m'n wachtwoord intypen). Stekkers gecontroleerd, allemaal goed. Monitor op de laptop aangesloten, maar daar deed ie t ook niet. Pc aangesloten met (zelfde) VGA kabel op de tv en toen deed ie 't prima. Toen bij de kringloper een monitor gehaald, aangesloten met VGA. yes hij doet 't! Voor 20 minuten, dan gaat de backlight uit ( kan nog wel Tekst lezen als de zon er op schijnt )en als ik de powerknop van de monitor uit en weer aan zet, geeft ie weer een paar seconden prima beeld. Dus iemand zegt, het is ws de koeling van je grafische kaart of de VGA poort(die zat een beetje los). Dus ik een nieuwe grafische kaart erin gestopt, drivers geïnstalleerd, alle updates uitgevoerd enz. Helaas nog 't zelfde probleem.. :-( aan de grafische kaart ligt het dus niet, en ook niet aan de kabel. Systeemherstel uitgevoerd naar toen die t nog deed, maar helaas. Ten einde raad een backup gemaakt van m'n foto's en documenten en de hele boel opnieuw geïnstalleerd. Helaas, zonder resultaat.
Heb ik dan toch een defecte monitor gekocht of zit het probleem in het moederbord/harde schijf/voeding/koeling?
Help!?
Specs:
Packard Bell Imax X6300 intel core 2quad CPU Q8200 @2.33ghz, 2324 mhz 4GB fysiek geheugen.
Met Windows Vista service pack 1 (gekocht en geregistreerd in België).
De nieuwe grafische kaart is een ASUS Nvidia Geforce 210 silent.
'Oude' beeldscherm is een Samsung Syncmaster 943NW
Kringloopbeeldscherm is een Packard Bell (vierkant, geen breedbeeld)
Heb ik dan toch een defecte monitor gekocht of zit het probleem in het moederbord/harde schijf/voeding/koeling?
Help!?
Specs:
Packard Bell Imax X6300 intel core 2quad CPU Q8200 @2.33ghz, 2324 mhz 4GB fysiek geheugen.
Met Windows Vista service pack 1 (gekocht en geregistreerd in België).
De nieuwe grafische kaart is een ASUS Nvidia Geforce 210 silent.
'Oude' beeldscherm is een Samsung Syncmaster 943NW
Kringloopbeeldscherm is een Packard Bell (vierkant, geen breedbeeld)