Monitor uitgang wisselt bij elke reboot/start ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evert22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Hebben wij weer!
Ik heb een Acer Aspire met twee monitor uitgangen.
Elke keer als ik de PC start of herstart pakt de videokaart juist de uitgang waar mijn monitor niet op aangesloten zit.
Ik moet dus steeds na opstarten de monitor plug in de andere monitor-ingang steken.

VRAAG:
Weet iemand waar dit in godsnaam aan kan liggen?

Groet Evert. :(

Is het een TFT? en aangesloten op de DVI? en heb je op de monitor ook de ingangs keuzw mogelijkheid om voor auto te kiezen?

Die uitgangen van de videokaart, hoe staat die ingesteld?
Als ik de VGA of DVI uitgang gebruik, krijg ik automagisch gewoon beeld op die monitor, alleen bij 2 monitoren moet ik voor een monitor kiezen, als hoofdmonitor.

Is het een TFT? en aangesloten op de DVI? en heb je op de monitor ook de ingangs keuzw mogelijkheid om voor auto te kiezen?

Die uitgangen van de videokaart, hoe staat die ingesteld?
Als ik de VGA of DVI uitgang gebruik, krijg ik automagisch gewoon beeld op die monitor, alleen bij 2 monitoren moet ik voor een monitor kiezen, als hoofdmonitor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja het is een tft breedbeeld computer monitor met een standaard Monitor (vga-plug)
En hij zit aangesloten op een van de twee standaard normaal uitziende monitor uitgang v/d PC.
Volgens mij heb ik op de monitor geen ingangs keuze mogelijkheid, maar dit onderzoek ik even voor de zekerheid.
De uitgangen staan beide ingesteld de ene als 1ste scherm en de 2e als sub scherm.

Kan je de keuze v/d hoofdmonitor ergens dan vastleggen?
Kan de video kaart niet automatisch "kijken" op welke poort er een monitor is aangesloten?

Evert.

Je kunt in de configuratie van de videokaart de hoofdmonitor vast leggen, maar dat geldt alleen in windows, en ook alleen, indien je er 2 aan hebt hangen, en beide hebt ingeschakeld.

Ik krijg de indruk, dat het al gelijk al speelt, wat ik ook vreemd zou vinden, het signaal zou idd naar de monitor moeten gaan die er op is aangesloten, en niet op/naar een losse uitgang, waar niets aanhangt.

Enige wat ik kan bedenken, dat de onboard vga, in de bios misschien een mogelijk heeft, om die uit te schakelen, of daar voor AGP te kiezen, bij first VGA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan