Monitor valt onregelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepheastion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2015
Sinds een aantal dagen valt mijn monitor weg wanneer deze aangesloten zit op mijn laptop.
Ik maak al een langere tijd gebruik van een monitor aangezien het beeld groter is en het daarmee een betere ervaring geeft.
In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat mijn HDMI aansluiting in mijn laptop niet meer goed werkte omdat deze al eerder kuren heeft vertoond (geeft geen geluid door wanneer ik HDMI aansluit op tv of dergelijke).
Hierdoor ben ik weer terug gegaan naar een VGA aansluiting, maar tot mijn verbazing viel ook hier het scherm weg (VGA heb ik zeer lang gebruikt voordat ik HDMI ging gebruiken, sinds ik HDMI ben gaan gebruiken kwam het probleem ongeveer).

Wat er precies gebeurd:
Na een onbepaalde tijd (5-45 min. gem.) wordt het scherm van mijn monitor compleet zwart en schiet het scherm terug naar mijn laptop waardoor alles weer op mijn laptop scherm verschijnt.
Als ik de VGA (of HDMI) kabel even uit mijn laptop haal en weer terug steek in mijn laptop doet de monitor het weer en herhaalt het proces zich.
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met een nieuwe update van Windows 10?

Mijn vraag is of iemand het probleem herkend en een eventuele oplossing kan bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan