Monitor Valt Uit Bij Opstarten, Software Probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BR0WNIE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo, Al een tijdje heb ik een zelfbouw pc staan die super functioneerde.
Echter gister had ik een feestje en om te voorkomen dat iedereen naar boven ging om achter de pc te stappen heb ik deze naar beneden verplaatst.

Ik heb alles exact het zelfde aangesloten maar na het opstarten van Windows van me monitor weg op stand-by. Dit is alleen als hij draait over mijn MSI-8600gt
Als ik hem op mijn onboard plug werkt hij wel, maar ik kan daar geen zware dingen mee draaien ( games, films).

Drivers van Nvidea of Xtreme G zijn niet te installeren omdat ik dan het kaartje erbij moet pluggen en dat betekend dan mijn onboard video zich afsluit.

Ik heb al een systeem herstel uitgevoerd en mijn Bios settings gereset.

Wie o wie kan mij helpen. of is er een manier om de Drivers toch te instaleren?

Welkom bij de Helpmij!

Je hebt je systeemherstel gedaan en het bios gereset na het verplaatsen van de PC ?!? Het is waarschijnlijk niet meer en minder dan simpelweg de VGA plug (schroefjes) goed vast aandraaien nadat je de VGA plug op de PCI-E kaart hebt aangelsoten.
De reden dat onboard wél goed werkt(e) is vermoedelijk simpelweg het feit dat je de VGA stekker op de onboard VGA connector wél goed hebt aangedrukt / aangedraaid.

Je gaat (met alle respect) toch geen systeemherstel doen en het bios resetten omdat je je pc verplaatst hebt?

Laatst bewerkt:
Klinkt inderdaad vrij hopeloos, maar die stekkers zijn het niet, want ik heb beeld tot het moment dat het welkomst bericht zou moeten verschijnen. plus dat ik ze alsnog maar een heb nagekeken.

Plus als ik mijn pc aanzetten kreeg ik voor de bios een melding met rode letters en mijn pc gaf een waarschuwingssignaal.

de pc start op ik heb alleen geen beeld ik hoor Skype op de achtergrond en mensen aanmelden bij msn.

iig bedankt voor je reactie

Naar aanleiding van een antwoord van puppie op een ander bericht:

ik denk dat jouw windows de nieuwe videokaart niet herkend.
Dat kun je uitproberen door op te starten in de veilige modus.
Als je XP hebt dan kan dat via de F8 in te drukken tijdens het opstarten.
en dan kies je in het zwarte scherm met witte letters voor
opstarten in vga modus.

wat doet de pc nu?

-----------------------------------

De pc opgestart in VGA modus en de Drivers die ik al 4maanden niet gebruik maar geinstaleerd en nu werkt het wel, de pc herkende de Video kaart niet meer.

Dan is er toch echt meer gedaan dan alleen een pc verplaatsen. Van alleen verplaatsen, "vergeet" Windows niet welke videokaart er in het systeem zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan