Monitor valt willekeurig uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter lexvo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lexvo

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Mijn Sony 17" TFT monitor valt op willekeurige momenten uit. Ik kan dit dan alleen herstellen door de monitor uit en aan te zetten. Is dit een bekend probleem of heeft het misschien iets te maken met een driver?

NB: het betreft NIET de screensaver. De monitor valt b.v. uit tijdens het typen, altijd op een willekeurig moment. Soms al na één minuut na het opstarten, soms gaat het ook een uur goed.

In elk geval zitten alle kabels goed vast. Ik heb ook geprobeerd aan de kabels te trekken (misschien los contact), maar dat maakt niet uit.

normaal zijn er voor monitors geen drivers nodig er worden meestal gewoon standaart monitor drivers gebruikt.
Ik denk eerder dat je monitor niet goed werkt.
aangezien het opgelost is met terug op en aan te zetten.
Dus volgens mij hebben dingen op de pc er niets mee te maken.

Welkom op HelpMij Lexvo !!

Wat zie je als je tijdens normaal beeld een "technisch klapje" op de zijkant geeft? Zie je dan beweging in het beeld?
Komt het weggevallen beeld weer terug na een zachtaardig pak slaag?

Een bekend probleem is dat de soldeer op de printplaat haarscheurtjes krijgt door opwarmen / afkoelen / opwarmen / afkoelen van de monitor.
Het ene type is er gevoeliger voor dan de andere.

Als je monitor hier dus op reageert, zul je met een soldeerbout, soldeertin en een loupe aan de slag moeten.
Na een klein uurtje werk heb je dan soms weer jaren plezier van je monitor.

Deze klus heb ik al vaak gedaan. Ik heb jarenlang in reparatie van audio / video en ktv gezeten. (eigen bedrijfje naast vaste baan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan