Monitor verdwenen uit de configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijk10

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Hoi,nadat ik windows XP opnieuw geinstalleerd heb ,is mijn monitor verdwenen uit de configuratie.Ik krijg dit met geen mogelijkheid meer voor elkaar.Het scrollen op internet verloopt zeer traag.Videokaart met drivers opnieuw geinstalleerd,dit heeft echter geen resultaat.Everest kan geen monitor vinden,videokaart en drivers wel aanwezig.
Ook onder apparatenbeheer geen beeldschermadapters te vinden.
Hoe kan dit,en wat is de oplossing??

Mvg Lodewijk

Hoi !

Wel eerst de chipset-drivers van je MOBO geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

.Everest kan geen monitor vinden,videokaart en drivers wel aanwezig.
Ook onder apparatenbeheer geen beeldschermadapters te vinden.

Wat bedoel je hier? Is je videokaart geïnstalleerd zoals het hoort (dus juiste type) met de juiste drivers? Je zegt eerst dat de kaart geïnstalleerd is, en dan "geen beeldschermadapters te vinden". Een vraagteken of zo naast de VGA-kaart in systeembeheer? Geeft de PC bij het opstarten "nieuwe hardware gevonden"?

Normaal speelt het type monitor in eerste instantie zo geen rol, het is de videokaart die de snelheid bepaald.

Graag wat meer en correcte inlichtingen.

Jan

.

Normaal speelt het type monitor in eerste instantie zo geen rol, het is de videokaart die de snelheid bepaald.

Jan

correct, 'Normaal'. Maar bij bepaalde TFT monitoren moet je drivers installeren om het 'optimaal' te kunnen laten werken. En TS geeft aan dat monitor nergens staat in eigenschappen. Met zo weinig info speel ik liever op safe. :p ;)

Laatst bewerkt:
Als ik naar configuratie-systeem-aparatenbeheer ga,dan is daar beeldschermadapters verdwenen uit het rijtje.Staat normaal bovenaan de lijst.Ik snap er eigenlijk helemaal niets van hoe dit mogelijk is.Everest heeft de videokaart wel gevonden Geforce FX 5200,maar bij monitor staat gewoon niets.Het is een lcd scherm ,de Philips 170c.Drivers heb ik er wel voor,maar kan deze niet instaleren.Ik denk dat het er mee te maken heeft dat er bij systeembeheer geen beeldschermadapters in de lijst staan.Ik heb de drivers van de videokaart opnieuw geinstalleerd,geen resultaat.Er wordt geen nieuwe hardware gevonden,ook niet als je het scherm er achter weghaalt en dan terugplaatst.

en in Configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, hardware moet je toch "Beeldscherm" terugvinden, waar er normaal, als er niets geïnstalleerd is, "default monitor" (o. i; d., ik werk met een Engelse Win) staat? Hier kan je dan normaal de drivers van de monitor installeren.

Jan

Nee stond er niet meer in,maar ik ben er uit.
De drivers van het moederbord opnieuw geinstalleerd.
Harry bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan