monitor wordt rose

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeneneas

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hoi iedereen,

sinds een paar dagen wordt mijn beeldscherm regelmatig rose, met flashes zeg maar en soms voor een hele tijd. Ik probeerde al andere beeldshermen maar die werden ook rose, ik plaatste een nieuwe videokaart van nvidea, maar nog steeds het zelfde probleem. Kan dit ergens aan het moederbord liggen of de processor ? Ik ben een leek en kan het helemaal niet vinden. Wie geeft me raad ?

mvg

Mike

Heb je geen electrische apparaten naast je beeldscherm staan?
Wat voor een monitor is het en hoe oud is ie?

Heb je misschien electrische apparatuur of luidsprekers dicht in de buurt van het beeldscherm staan?

Geplaatst door maikel9
Heb je geen electrische apparaten naast je beeldscherm staan?
Wat voor een monitor is het en hoe oud is ie?

Hij heeft het met meerdere schermen geprobeerd.

Fonz

er staan geen apparaten in de buurt, beeldscherm staat wel rechtstreeks op de kast. Kan dat storingen geven ? Het rare is dat sinds ik mijn bericht gepost heb het probleem over is en geen rose flashes meer heb. Zou het kunnen dat er iemand bij me aan het hacken is ???? Geen idee hoor, maar ik weet het nu ook niet meer. Ik kan anders wel hulp op afstand toestaan om eens in mijn bakje te komen kijken ....

Je had niet toevallig je zonnebrilletje nog op?:D

nee dat niet :D

het probleem is weer begonnen, ik krijg er grijze haren van , hoewel ik ben kaal :8-0:

Kan ook je mobiel zijn als die er dicht naast ligt. Heb ik zelf wel, hoor precies op de pc als er gebeld gaat worden.

wat je zou kunnen proberen is diy, waneer je weer last van kleuren krijgt, open de kast, kijk naar je video kaart, kijk of de ventilator nog goed draait en als dit zo is voel eens of de kaart warm is of heet. als dit zo is verplaats dan eventueel de kaart direct naast de videokaart.

ook dat niet.
Het lijkt eerder op dat de boel na een tijdje te warm loopt en dan begint het. Na een rustperiode, screensaver, black out, is het weer gedaan. Daarom denk ik echter wel in de richting van het scherm zelf, maar ik heb er 4 getest en bij andere computers werken deze perfect, juist bij deze niet. Iemand nog een idee ?

Heb je misschien nog een computer? kun je proberen de videokaart te verwisselen, en op de andere computer kijken of hetzelfde gebeurt?

Kun je het rose (rood) gehalte niet instellen via je monitor?

Ik heb dit probleem dus ook! en ook ik heb geen magneten of telefoons of andere elektrische apparaten in de buurt... heel vervelend.. ik snap er niks van, maar blijkbaar jullie hier ook niet.. :(

Dit verschijnsel kan aan verschillende dingen liggen:

Pinnetje krom in de stekker van je monitor.
Heel voorzichtig met klein punt tangetje recht buigen.
Pas op voor breken!

Defecte kaart, of kaart niet goed vast in mobo.
Vervangen om te testen of dit het probleem is.
Maar dat heeft mikeneneas al gedaan.

Te weinig geheugen op mobo, of defect geheugen.
Bankje ijsteken of vervangen.

Te hoge resolutie ingesteld voor je monitor.
Rechter klik op buroblad, eigenschappen, instellingen, beeldscherm resolutie wijzigen.

Te snelle vernieuwings frequentie ingesteld voor je monitor.
Rechter klik op buroblad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, monitor.
Staat de juiste type monitor daar? Of standaard of plug & play?
Vernieuwings frequentie wijzigen.
Meeste monitors gaan niet verder dan 85 Hz.

Defecte voeding, maar dat heb ik pas 1x meegemaakt als oorzaak.
Test eens met een andere voeding in je pc.

Slechte aarding van je hele pc / monitor.
Zit pc en monitor op een randaarde stopkontakt?
Lekspanning op de kast heeft nare bijwerkingen voor elektronika.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan