Monitorbeeld springt op ZWART

Status
Niet open voor verdere reacties.

buram

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2003
Tijdens PC gebruik, maak niet uit wat, internetten of met word een brief schrijven, wordt de beeld van me monitor opeens zwart. Dit komt geregeld voor, eens in de vijf uur, soms ook wel om de twee uur. Dit heb ik wel honderd keer gehad afgelopen maand.

Ik krijg ook geen foutmeldingen, ik word verplicht om me pc opnieuw te starten zodat ik verder kan. In systeembeheer > logboek is niks te vinden, op het moment dat de monitor uitvalt.

Ik moet zeggen dat me PC en de monitor redelijk nieuw is, bijna jaar oud en dat ik nergens aangezeten heb.

Ik heb met spybot en ad-ware me PC gescand op spyware, heeft niet geholpen, maar daar kan het volgens mij niet liggen omdat dit probleem zich voor deed nadat ik XP opnieuw geinstalleerd had.

Verder heb ik ook de standby functie uitgezet maar dat heeft ook niet geholpen. (raad van iemdand)

Afgelopen maand heb ik veel research gedaan, ik kan jullie het volgende zeggen: het ligt aan me videokaar of interne geheugen of er is een foute wijziging aangebracht in de BIOS.

Verder vraag ik me af of dit kan veroorzaakt wordt omdat er een paar registers zijn verwijderd via uitvoeren > regedit. Kan dat een een oorzaak zijn.

Wie wil mij hierover helpen, wat moet ik hiervoor doen.

Het kan ook je monitor zijn.
er kan een probleem op een printplaat zitten die door de warmte dan contact verliesd
om dit zeker te zijn kan je je monitor temperaturen

Ook kan je proberen een monitor te lenen en als het beeld op de jouwe wegvalt die andere er op aan te sluiten kijken of je dan wel beeld hebt

Of ruil je monitor met een ander persoon en kijk of hij ook die problemen krijgt en of jij ze dan niet hebt

als het aan je video kaart ligt kan je hem ook onder dos een proberen aan te laten staan kijken of ie dan uitvalt is dat niet zo dan ligt het niet aan de bios

Ik las net dat je je pc opnieuw geinstaleerd had, en toen deze problemen kreeg.
Naar mijn idee kan dit ook komen omdat je resolutie van je videokaart te hoog staat.

Groeten Oossie

Opmerkingen

Dus je wilt dat ik op het moment dat de PC uitvalt een andere monitor probeer, om achter te komen of het niet aan de monitor ligt. Dat zal ik proberen.

Ik heb al eerder met de resolutie gespeeld > lager gezet, maar dat heeft niet geholpen.

Verder is het belangrijk om te weten, dat als ik mediaplayer aan heb staan, dus muziek aan het luisteren ben, of film aan het kijken ben dat die ook wegvallen. Ligt het dan niet aan de systeemkast zelf.

Hallo

Als je zwart beeld hebt :

Krijgt de monitor nog zijn voeding???

Slaat hij op stand-by "alsof de p.c. uit staat ??"

Heb je al eens de ventilator op de videokaart gecontroleerd op goede werking "indien aanwezig"

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan