Monitoren van IExplorer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doane

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben willen wij graag weten hoe vaak bepaalde programma's gestart worden.

Mijn vraag; is het mogelijk om .exe files te monitoren of te bewerken zodat er iets wordt weggeschreven in een .txt file zodat we zien hoe vaak hij gestart wordt?

Alvast bedankt.

Michel

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is eigenlijk niet wat ik zoek.
Misschien is het onderwerp niet goed.

Voorbeeld:
Als iexplore.exe wordt gestart zou ik graag een regel in een .txt file weggeschreven zien met bijvoorbeeld datum/tijd en gebruikersnaam.
Dit is eenvoudig met een batch file te maken zie onderstaande:
##################
set Day=%DATE:~3,2%
set Month=%DATE:~6,2%
set Year=%DATE:~9,4%
set Hour=%TIME:~0,2%
set Minute=%TIME:~3,2%
echo %Year%-%Month%-%Day% %Hour%.%Minute% %username% >> C:\log.log
start iexplore.exe
##################
Dit werkt alleen wanneer de snelkoppeling van de batchfile gestart wordt.
Wij willen graag een regel weggeschreven zien wanneer iexplore.exe gestart wordt.
Dus ook wanneer je een link zou aanklikken en er wordt een nieuw venster geopenend.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Logt Windows die dingen niet standaard? Bij Linux gebeurt dat wel.

Volgens mij kan dit ook via logboeken in systeembeheer. Nogmaals, ik weet niet of dit alles logt.

Helaas logt windows niet het starten van een programma. ik heb heel evenvwr doorzocht maar kan niets vinden.
Ik weet wel dat het mogelijk is wanneer het een server applicatie is, maar onder WINXP nog niet tegengekomen.

Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft!

Dit is eigenlijk wat onze proxy al doet.
iexplore.exe heb ik als voorbeeld genomen, we willen van elk willekeurig .exe file kunnen zien hoe vaak deze gestart wordt.

Ik heb het idee dat dit niet mogelijk is onder Windows XP. ik zal zelf ook nog wat proberen te Googlen;
Hier nog iets gevonden maar daar snap ik zelf niet heel veel van.

Verwacht niet dat iemand hier een oplossing voor heeft.. wat mij betreft mag hier een slotje op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan