Monitorproblemen met DVI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Ik heb gisteren mijn computer losgehaald van de kabels, omdat mijn kast een beetje los zat. Ik heb hem dus dicht gemaakt en vervolgens weer aangesloten.
Nou startte ik hem vanmiddag op, en opeens kon ik mijn resolutie niet meer veranderen. Hij bleef staan op 640 x 480 en dit kon ik bij zowel het programma voor mijn videokaart niet veranderen, als in mijn configuratiescherm.
Ik heb toen de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar na een tijdje ontving ik helemaal geen beeld meer op mijn gewone monitor (DVI).
Ik heb mijn TV altijd al als tweede monitor ingesteld gehad (HDMI), en daarop ontving ik dus wel.

Omdat er dus niks werkte, heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Dit lukte dus alleen maar op de tv, want de gewone monitor werd gewoon niet meer gedetecteerd. Na dat geprobeerd te hebben, heb ik de monitor ook niet werkend gekregen. Ik heb hem vervolgens in de VGA poort op mijn videokaart gestopt, waarmee ik wel beeld heb ontvangen. Mijn monitor wordt nu ook gewoon herkend als de Chimei CMV223D.
Maar wanneer ik hem terug in de DVI poort stop, krijg ik óf geen beeld (No signal input) óf iets heel anders bij mijn configuratiescherm, namelijk Generic Non-PnP Monitor. Daarbij kan ik dus wéér de resolutie niet aanpassen. Hier wordt mijn monitor dus gewoon niet herkend?

Heeft iemand hier een oplossing voor, want ik ben echt ten einde raad?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Egel! :thumb:

PS. Hiervoor werkte het systeem uiteraard prima, via de DVI poort.

Laatst bewerkt:
DVI kabel beschadigt? Aansluiting op de videokaart beschadigt? Heb hier ook wel eens de melding over DVI-D gehad, dat het scherm gezien word als Generic Non-PnP Monitor. Na een herstart was alles weer normaal.

Ik heb slechts enkele keren de DVI kabel eruit en erin gestopt. Alles werkte hiervoor naar behoren en tussendoor werkt hij nu ook gewoon. Dus dat lijkt me absoluut niet.

Verder heb ik zojuist even gekeken op de monitor. Daar staat D-Sub bovenaan, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen en eventueel aan zou moeten passen. Bovendien als ik verder kijk staat hij op analoog. Ik probeerde hem zojuist naar digitaal te zetten, maar dan springt hij weer terug naar analoog als ik nog eens kijk.

Bovendien heb ik windows nu ook al 4 keer opnieuw geïnstalleerd en dus al een hele hoop keer gereboot, maar ook dat werkt niet.

Hi,
't zou niet mogen maar de grafische kaart even uitnemen en opnieuw goed plaatsen en vastzetten

Doet de monitor het op een andere PC?

De kabel: is het er een met een verloopstekkertje dan die aansluiting even controleren

... en dat is wat ik alleen maar kan adviseren

De grafische kaart heb ik er nog niet uitgehaald. Dit omdat de VGA wel gewoon werkt, dus dacht ik dat dat het probleem ook niet kon zijn (dat hij bijv. niet goed zat).

Verder heb ik de monitor ook op mijn laptop geprobeerd, maar dit was wel per VGA ook. Morgen zou ik eventueel op de computer van mijn ouders met DVI kunnen proberen, maar het lijkt me ook niet dat de kabel o.i.d. kapot is, of zoiets.

Verder is het wel echt een DVI kabel, dus geen VGA naar DVI o.i.d., gewoon een kabel met aan beide kanten DVI. :)

Ik probeerde hem zojuist naar digitaal te zetten, maar dan springt hij weer terug naar analoog als ik nog eens kijk.

Dan komt er gewoon geen digitaal signaal uit de videokaart, tenminste, dat lijkt mij een logische verklaring.

Ik weet niet of dat ook kan komen doordat hij nu in VGA zit?
Want als hij in DVI zit kan ik hem ook niet op digitaal zetten, gezien ik 99% van de keren totaal 0,0 aan beeld krijg.

Edit.
Ik heb hem nu weer even op beeld gekregen bij DVI naar wat prutsen. Nu staat er wéér Generic non-pnp monitor, met een max. resolutie van 640x480px.
Iemand voor dit dan een oplossing?

Laatst bewerkt:
Iemand?

Het is namelijk een best dringend probleem. Ik heb die computer nodig voor school.
Ik ga ook vanmiddag bellen naar de winkel waar ik de onderdelen vandaan heb, voor hulp of zou de videokaart misschien kapot zijn o.i.d.?

als je vanmiddag op de andere computer wel een goed beeld krijgt dan weet je dat de videokaart het probleem is.

Ik heb vanmiddag de monitor even aan de andere pc gehangen via DVI. Werkte perfect. Dus ik had ook alvast gebeld naar de gene waar ik de onderdelen heb gekocht. Die man had geen idee van wat het probleem was, maar ik mocht de videokaart opsturen.

Nou goed, ik heb dus toch nog even geprobeerd die videokaart eruit en erin te stoppen, en nu werkt alles plotseling weer gewoon.
Maar dit gebeurd dus wel vaker (alleen niet zo erg dat we er zo lang mee bezig zijn), dus die videokaart is toch eigenlijk niet helemaal in orde, of wel?

... geknipt ...

Nou goed, ik heb dus toch nog even geprobeerd die videokaart eruit en erin te stoppen, en nu werkt alles plotseling weer gewoon.

Kennelijk heeft dit een reset opgeleverd

Maar dit gebeurd dus wel vaker (alleen niet zo erg dat we er zo lang mee bezig zijn), dus die videokaart is toch eigenlijk niet helemaal in orde, of wel?
Het kan natuurlijk een produktiefoutje zijn, dat dit veroorzaakt. Of misschien is het slot iets te ruim en moet je zien of je een zelfde slot op je moederbord hebt en de kaart daarin zetten.
Maar ook: staat de kabel niet te strak of wordt scherm of pc veel verplaatst
... zo maar wat ingevingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan