monogrammen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuiverman

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Kun je in Word monogrammen maken? Dus 2 of meer letters/cijfers op elkaar leggen?

Met WordArt kan dat wel.

Misschien moet je de werkbalk nog even naar voren halen: Beeld / Werkbalken / WordArt

Beste John; ik heb WordArt wel gevonden en ik kan daar vanalles mee, maar monogrammen???:rolleyes:

Ik dacht dat je 2 letters of cijfers op elkaar wilde leggen.
Voor mooie monogrammen moet je met een tekenprogrammaatje aan de gang, Paintshop Pro ofzoiets.

Inderdaad wilde ik 2 letters op elkaar leggen. In Paint is dat ook mogelijk, maar het zou in Word ook kunnen, was er gezegd.
Harry :confused:

Het kan in Word dus wel, maar ik weet niet precies wat je wensen zijn.

Vertel me dan maar hoe ik in Word 2 letters op elkaar kan leggen; daarna kom ik wel verder. Harry:)

Klik op de mooie A in het werkbalkje van WordArt,
kies een opmaak, vervang "Uw tekst" door een letter naar keuze, kies een letterformaat en een lettertype, klik op "Oke"

Voor meer letters: herhaal de vorige stap. :)

Je kunt de letters apart selecteren en verschuiven naar wens.
Opmaak van letters is ook mogelijk, klik dan op het knopje met het verfblikje en kwastje.

Hoi John. Hier ben ik weer terug. Ik kan vanalles met WordArt behalve 2 letters OP ELKAAR leggen; wel springen ze rond elkaar heen, maar op elkaar, homaar.:o

Ik heb even een voorbeeldje gemaakt.

Kun je de letters in het voorbeeldje wel verschuiven?

Bijlagen

Het moet bij jou op de zelfde manier gaan, als het goed is.

Probeer eens in het zelfde bestandje zelf eens iets te maken.

Als het niet lukt, zet jouw bestandje dan even hier neer.

Stuiverman,

Je moet bij de eigenschappen van je letters ook kiezen voor Wordart opmaken en dan bij tabblad 'Indeling' kiezen voor 'achter tekst' of 'voor tekst' .

Je letters kun je dan vrij bewegen ten opzichte van elkaar.... :thumb:

Hoi Remy.
Dat werkt pas, zeg. Had ik zelf kunnen weten, was al wel doorgedrongen in het menu van de letteropmaak, maar niet aan de tekstomloop gedacht.
Nogmaals bedankt!! :D Harry :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan