montage probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

runhart

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Beste Techneuten
Ik ben voor mijn kleindochter een computer aan het inelkaar zetten.
Probleem.
Ik heb nog een moederbord liggen,merk? V266B REV:3.0.+AMD 2.1prosessor
een NVIDIA 64 MB video kaart,2xDDR333[2.5] 256MB geheugen,
een Maxtor 40 GB harde schijf;en een 300W voeding.
Naar mijn weten zijn alle onderdelen goed.
Maar als ik de computer aan zet,werkt de CP koeler,ik hoor de harde schijf,
de moederbord piept niet en start vervolgens niet op.
Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen
Alvast bedankt. Nico

Het is een Jetway moederbord, haal eens de stroom eraf en haal het batterijtje er een paar minuten uit, of reset doormiddel van de jumper clr cmos.

Indien je meerdere geheugenmodules hebt, probeer het met eentje.

nico [runhart]

Beste Lange Pier
Ik heb je aanwijzing opgevolgd,batterijtje eruit gehaald + -2 minuten
maar helaas geen resultaat.
Koeler draait, geluid harde schijf,moederbord piept niet,en geen beeld.
groetjes nico

Probeer het eens met alleen de processor, dan zou het bord moeten gaan piepen, zoniet, tja, dan wordt het gissen, mocht deze nu wel piepen, geheugen erbij en weer proberen, daarna de videokaart, wel even kontroleren of de speaker wel werkt en goed aangeloten zit.

Maar de batterij 2 minuten eruit halen is denkelijk te kort, alleen als de voeding van het moederbord zou zijn was het voldoende, de elco's in die voeding houden de spanning langer vast dan 2 minuten, probeer het nog eens met de voeding van het moederbord.
Of even de clear jumper zoeken, werkt ook.

Lange Pier zei:
Probeer het eens met alleen de processor, dan zou het bord moeten gaan piepen, zoniet, tja, dan wordt het gissen, mocht deze nu wel piepen, geheugen erbij en weer proberen, daarna de videokaart, wel even kontroleren of de speaker wel werkt en goed aangeloten zit.

Maar de batterij 2 minuten eruit halen is denkelijk te kort, alleen als de voeding van het moederbord zou zijn was het voldoende, de elco's in die voeding houden de spanning langer vast dan 2 minuten, probeer het nog eens met de voeding van het moederbord.
Of even de clear jumper zoeken, werkt ook.

runhart

Beste Lange Pier
De computer doet het dank voor je tip
nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan