mooie GUI maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
340
Hallo allemaal,

Mijn programma functioneert al helemaal, maar ik ben nog niet tevreden over de layout van de gebruikersinterface. Ik vind het er zo saai en standaard uit zien: <zie bijlage>

Ik wil er wat meer kleur / schaduw / 3D in brengen.

Mijn programma is echter bedoeld om Latijnse grammatica te oefenen en moet dus een leeromgeving zijn. Er moet dus niet te veel afleiding in de interface zitten. Maar de doelgroep is 12 - 18 jaar, dus het moet ook niet saai zijn...

Heeft er iemand ideeën?

Alvast bedankt,

Geert
 

Bijlagen

  • vvd-GUIpng.jpg
    vvd-GUIpng.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Het eerste wat mij opviel is dat je interface nogal groot is. Je hebt een hoop lege witte plekken zonder controls.
Ik zou om te beginnen je interface wat verkleinen om zo de kale witte plekken een beetje te verkleinen.

Wat ik zelf wel eens doe bij mn projecten is plaatjes/icons aan mn controls binden, net als wat jij hebt met je toolbar (plaatjes op de toolbar buttons) Dit kun je natuurlijk ook met gewone button doen.

Daarnaast gebruik ik wel eens een gradient voor de formachtergrond, in plaats van dat saaie grijs.
 
Over die gradient: Hoe doe ik dat met mijn tabcontrol? Mijn hele form (op de toolbars na) wordt namelijk bedekt met een tabcontrol.

Over die iconen: Waar haal jij die vandaan? Maak je ze zelf?

Over mijn programma:
Het 'invoer'-tabblad van mijn programma ziet er zo uit: <zie bijlage>

Ik heb de interface van mijn programma trouwens gebaseerd op die van Teach2000 (www.teach.nl)
 

Bijlagen

  • vvd-GUIpng2.jpg
    vvd-GUIpng2.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 24
Die icons/images maak ik soms zelf maar soms kies ik ze ook uit de VS2010ImageLibrary. Dat is een collectie van icons en images om te gebruiken in je programma's. Helaas is deze ImageLibrary alleen beschikbaar als je gebruik maakt van een Visual Studio product, Express editites niet.

Maar ik denk dat de VS2010ImageLibrary vast wel ergens los van het Internet te download is. Effe zoeken dus. :)

En die gradient kan je ook op de tabpages toepassen.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Ik heb de interface van mijn programma trouwens gebaseerd op die van Teach2000 (www.teach.nl)
waarom maak je dan niet net als bij teach2000 een :dsmiley:d erbij?
of op witte plekken een foto/ tekening van oude romeinse ruïnes/legers etc.?

mvg, rowano

Ps als het programma werkt mag ik het dan ook proberen, ik heb namelijk ook Latijn (en Grieks)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan