Motherboard V-Class scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SonnyZon

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Berichten
21
Mijn XP pc is er nu helemaal mee gestopt.
Het begon met af en toe een scherm waarop stond "Motherboard" en nog wat zaken, maar de pc startte daarna gewoon door naar XP, zodat ik er niets mee kon doen.
Ook kwam dat scherm af en toe als ik aan het werken was op de pc er gewoon tussendoor, het systeem herstartte dan en ik kwam weer " gewoon" in XP.

De winkel (Computerland) kon het probleem (uiteraard...) niet vinden en ik haalde na 1 week mijn pc maar weer terug.

De 1ste opstart ging meteen met het scherm "Motherboard", maar ik kwam ook weer in XP en werkte een hele dag aan het inhalen van mijn achterstand na 1 week stilstand.

De volgende dag echter (na een nacht doorgaan met defragmenteren) ging het beeldscherm plots over naar "Motherboard" een bleef daarin (freezed).

Herstarten gaf zelfde (freezed) probleem en heb pc paar uur van stroom gehaald, want soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Helaas...hij start nu helemaal niet meer door en er verschijnt (na het even oplichten van wat startlampjes) alleen maar een zwart scherm en de pc is dood (alhoewel ik wel de ventilator meen te horen).

Iemand een idee van de oorzaak?
 

Bijlagen

  • IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 61
  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 45
  • IMG_0002.jpg
    IMG_0002.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 54
  • IMG_0003.jpg
    IMG_0003.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 41
Hoi !

Dat V-class -gedoe is hier niet terzake doende.

Als de PC blijft hangen tijdens de POST, is er niets mis met een van de hardware-componenten die tijdens dat V-class-scherm gecontroleerd worden.

Kun je wel in het bios komen ?

Zo ja, eerst die V-class-rommel uitzetten (disable boot-screen), zodat je kunt zien waar de PC exact op blijft hangen; meestal of geheugen of HDD.

Vermeld dat even hier en je wordt verder geholpen.

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry,

Ten eerste hartelijk dank, dat je de tijd neemt om je te verdiepen in mijn probleem. Ik waardeer dat enorm.

Ten tweede is het niet zo slim van mij om een probleem op te voeren als ik op het punt sta (NU) om een paar dagen weg te gaan.:p

Daarnaast kan ik niet in BIOS komen, omdat pc helemaal vast zat (en nu dus helemaal niet meer doorstart) en bovendien heb ik daar (techniek) totaal geen kaas van gegeten. Ben een ervaren gebruiker, maar zonder technische know how (of interesse) dus dat schiet niet op.

Communicatie wordt nu moeizaam, omdat ik alleen nog iPhone heb en daar teksten als dit slecht zijn te lezen.

Dus sta me toe na het weekend er nog eens op terug te komen.

Vast een leuk weekend en nogmaals dank voor je aandacht.

Mvg Jan
 
Reactie

Hallo Harry,

Gelukkig heb ik ook een Apple, zodat ik nu weer kan doorwerken....

Mijn pc heb ik gisteren weggebracht naar de leverancier, omdat ik er 3 jaar garantie op had, die nog niet is verlopen (net aan).

Ik wacht het nu maar even af.

Nogmaals dank

mvg Jan
 
Hoi !

Verstandig besluit !

Lat nog even weten hoe het afgelopen is.

Greetz,

Harry.
 
Computerland is nog steeds bezig met mijn pc (met een zg No Nonsens garantie....Stelt dus NIETS voor!), maar ik schrap deze vraag maar, omdat mijn lot in dat van Computerland ligt op dit moment (inmiddels al ruim 4 weken dus).
 
Dank Harry voor je belangstelling.

Wat een ramp - ben alles kwijt nu en ga op zoek naar een - tijdelijke - oplossing, omdat mijn software deels gaat t/m XP en ik nu geen XP machine meer heb.

mvg
 
Hoi !

Kun je diePC niet terughalen, dan los ik dat probleem wel even voor je op, met behoud van je bestanden.

Greetz,

Harry.
 
Ik ben sowieso al van plan om de pc terug te eisen (staat nu in hoofdkantoor Eindhoven hoorde ik), want ook vandaag hebben ze weer niet gereageerd op mijn eis om voor 16.00 uur duidelijkheid te verschaffen.
De kosten (nu verzekerd via No Nonsense garantie..) neem ik dan maar voor lief, want dit schiet niet op.
Probleem is echter, dat ik vlg week zaterdag op vakantie ga en het voor die tijd nog razend druk heb.
Hoe stel jij het je voor? Kunnen we telefonisch overleggen? Mijn mobiel is *KNIP*, maar ik wil jou ook wel bellen, hoor.

mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Zie eerst maar dat je de PC terugkrijgt, en dan zien we wel verder.......


Greetz,

Harry.
 
OK - mail is eruit met eis om teruggave uiterlijk maandag.

We wachten af....
 
@SonnyZon:Ik heb je foonnr. maar even eruit geknipt.Je weet maar nooit wat voor "Gekken" er mee kijken.
Mocht je contact willen hebben met Harrysnor dan kan dat dan evt via zijn profiel.

Succes met je Probleem.
 
Heel attent van je, want ik zat er ook mee om het nummer zichtbaar te maken.

Ken nog niet genoeg de (on-)mogelijkheden van deze site.

Dus dank voor je "bescherming"

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan