Motorola kabel modem

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Beste Helpmij'ers

Ik heb bij een vriend van mij vandaag een doe het zelf pakket van kabel provider @Home aangesloten.

Het modem (een Motorola surfboard) wil niet opstarten , dwz. het powerlampje blijft knipperen.

Ik kan ook met geen mogelijkheid inloggen op het modem. (192.168.100.1)

Aangezien ik al vaker zo'n pakketje heb aangesloten en bijna voor 100% zeker weet dat ik alles naar behoren heb aangesloten vraag ik me nu af of het modem defect kan zijn.

Ik weet dat @Home op dit moment met een enorme storing te kampen heeft maar het power lampje zou dan toch in ieder geval onafgebroken moeten branden?

Het oranje pc activity lampje knippert wel. :confused:

Kan de storing hier toch iets mee te maken hebben of is het waarschijnlijker dat het modem gewoon stuk is.

Ter aanvulling: ik heb de ethernet aansluiting gebruikt en dus niet de USB variant.

Mvg.

Probeer eens: PC en modem aanzetten. De power plug en de utp kabel er even wegnemen. Daarna de power terug inpluggen(5 min wachten) en daarna de utp kabel terug inpluggen.

Zou natuurlijk ook kunnen dat de modem naar de ..... is

Weet niet in welke regio je zit maar en op nogal wat plaatsen problemen met de berbinding.

Zie ook op de site Troubles@home :confused:

Motorola

@vanzwam : Ik heb het modem al meerdere malen van de spanning afgehaald.

Ik heb net even gebeld met mijn maat en het door jou gegeven advies doorgegeven maar het k.... lampje blijft knipperen.

@giga: Ik weet dat @home met een enorme storing te kampen heeft, maar ik vraag me af of het modem ondanks die storing toch zou moeten opstarten.

De Regio Born (L) is inderdaad het slachtoffer geworden van de storing maar dat neemt niet weg dat ik in ieder geval vanuit zijn pc contact met modem zou moeten kunnen maken.

Maar nee het Powerlampje blijft maar knipperen. :evil:

Maak ik nu een denkfout? :o

Bedankt voor jullie reacties.

Mvg.

Zal ik je eens vertellen wat jij nog niet gedaan hebt.

Jij hebt nog niet met @home gebeld om dit modem te activeren.
En nu ga je roepen dit is niet nodig.
Dan zeg ik dan heb je de brief niet goed gelezen en heb je het modem eerder geplaatst dan dat het actief zou zijn.

Dus gewoon even bellen en aanmelden.

@Home

En nu ga je roepen dit is niet nodig.

Nee dat ga ik helemaal niet roepen. :)

Ik ben allang blij dat je me die tip hebt gegeven.

Ik vind het wel vreemd want volgens @Home zou hij al online moeten zijn.

Maar goed, ik laat hem maandag bellen met @Home en we zullen eens zien hoe dat uitpakt.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Mvg.

Motorola

Ter afsluiting van mijn vraag het volgende.

Activatie van het modem was niet nodig.

Mijn maat zou volgens @Home destijds al een week online moeten zijn en dus hebben ze een monteur laten komen.

Het modem bleek FUBAR. :D

Kapot dus.

Modem geruild en alles werkt naar behoren.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan