Motorola Surfboard SB5100E niet te detecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kodro

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hallo,

vorige week besloot ik m'n PC te formatteren en dat had ik beter niet gedaan...
Ik heb vorige woensdag alle nodige software, mails en documenten gebackupt en nadien van m'n C-schijf verwijderd. Nog niet effectief geformatteerd. Donderdag heeft m'n vrouw nog de mails gecontroleerd en toen was er niks aan de hand. Vrijdag begonnen de problemen... ik was donderdag vertrokken naar 't buitenland, tot gisteravond. We hebben een tijdje terug problemen gehad met de elektriciteit en daarom had m'n vrouw de stekker van de modem uitgetrokken omdat ze dacht dat die problemen zou kunnen veroorzaken.
Om een lang verhaal kort te maken: ze heeft vrijdag de computer aangestoken en er verschenen gekleurde verticale strepen op het beeldscherm. Ik weet wel dat dit niet hier in dit subforum thuishoort, maar dit probleem wel: ik heb gisteren de c-schijf geformatteerd en raak sindsdien niet meer op internet: hij vindt de modem niet meer.
Het gaat om een Motorola Surboard SB5100E. Als ik die ethernet-kabel instop, zou ik dan normaal gezien rechtsonderaan geen icoontje moeten krijgen van "nieuwe hardware gevonden"?? Ik las ergens iets over het IP-adres, maar weet niet of het hiermee te maken heeft.

Kortom: 2 problemen:
- horizontale strepen op m'n beeldscherm: driver voor m'n videokaart (ATI) tekort??
- modem niet te vinden en dus ook geen internet-toegang

Kan iemand me helpen?? Alvast van harte bedankt!!!!

Deze motorola is een modem welke bij kabelinternetproviders wordt gebruikt dus ik zal dan aannemen dat je dan ook een kabelinternetprovider hebt.

Voor de modem welke je gebruikt is het niet nodig om software op de PC te installeren om de communicatie goed te laten verlopen als je deze aansluit met de ethernet aansluiting.
Allereerst zal je een werkende netwerkverbinding moeten hebben. Hiervoor moet je de drivers van de netwerkkaart welke in de PC zit installeren.
Deze zal dan automatisch een LAN-verbinding aanmaken waarvia dan de verdere verbinding gemaakt kan worden via het modem.

Nu hangt het even van je provider af welke stappen vervolgens genomen moeten worden om de PC de volledige connectie met het modem te laten maken.

dus als ik het goed begrijp: ik moet gewoon de driver voor de ethernet card van m'n PC zoeken en installeren en het probleem zou opgelost zijn?
Ok, ik probeer het vanavond even uit! alvast bedankt!

Zit dan nog met dat ander probleem, moet ik dat posten in het andere forum? of ken je hierop ook een pasklaar antwoord, killermenace?

Het probleem wat je met je scherm hebt, is mogelijk ook een driver probleem.
Dat de drivers van de videokaart niet (goed) geïnstalleerd zijn.

Daar zou je dan meteen ook naar kunnen kijken.

Of een andere mogelijkheid is dat je naast je scherm apparatuur welke elektromagnetische velden produceert hebt staan.
Dus apparatuur waar magneten in zitten.. grote speakers... oid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan