Mount Iso bij programma uitvoering

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
beste helpmij-ers,

wij hebben een server waarbij educatieve software is geinstalleerd op het netwerk. Nu zijn er sommige programma's die een CD nodig hebben om af te kunnen spelen.

Nu vroeg ik mij af hoe ik het zo instel dat de iso op de pc geladen word (die van te voren al op de server staat) zodat niet telkens de Cd gebruikt moet worden als ze dit programma willen gebruiken.

Ik heb het eerder gezien dat bij het opstarten van het programma de ISO word gemount op de computer maar ik heb geen idee hoe ik dit moet klaar krijgen.

had al gedacht aan een no cd crack maar dat is niet echt legaal als oplossing

alvast bedankt!:thumb:

feint

Een crack mag gebruikt worden, mits het betreffende programma legaal is. Mocht men dit ooit controleren, moet je dus de originele schijf kunnen tonen.

Met een iso heb je namelijk vaak nog het probleem dat er een crack nodig is om te kunnen functioneren.

Ik zou eerder een virtuele drive creeren op de betreffende PC en de cd daarnaartoe kopieeren.
Met Daemon tools zou dat moeten lukken of een andere software die een virtuele drive kan aanmaken.Dan hoef je niet steeds de cd-rom in je PC te plaatsen.

Daemon tools:http://www.bestedownloads.nl/download/daemon_tools.htm

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie.

Ik wil ook juist een image laden op de pc via virtuele drive. echter wil ik niet voor elk programma die een cd nodig heeft een image laden, ik wil dat die elkaar afwisselen. dus als programma 1 word geopend word cd 1 ingeladen, en als ze programma 1 afsluiten en programma 2 openen, dat cd 2 dan word ingeladen.

Indien toegestaan, wat betreft licentie:
Alle bestanden van de CD kopieren naar een map op de server, deze map delen en op de clients een netwerkschijf koppelen naar die map.. Snelkoppelingen in startmenu en desktop van de client met UNC pad verwijzen naar de juiste bestanden naar de netwerkbron... :thumb: Zo maak je voor elke CD zijn eigen netwerkbron (DriveMapping)

Indien dat niet mogelijk is om op deze manier te configureren vraag dan bij de uitgever naar een netwerkversie van hun software.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan