Mounten externe usb device Ubuntu 14.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadfighter

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
24
Hallo,

Ik heb op mijn vers geinstalleerde systeem Ubuntu 14.04 mijn User ID aangepast van standaard 1000 naar 1026 i.v.m. mijn NAS.
Mijn NAS kan ik nu zonder problemen benaderen en verder werkt de nieuwe Ubuntu geweldig.
Maar..... als ik nu een usb stick of een kaardlezer met een Compact flash wil aankoppelen dan krijg ik de melding " Er is geen programma toegewezen om dit bestand te openen".
Oke dan open ik Nautilus en probeer het nog eens, en ik krijg " U hebt niet de benodigde rechten om de inhoud van ‘IDEFDISK3.1’ te bekijken. "
Ik moet toch een device kunnen mounten als gebruiker ?
Met gksudo nautilus kan ik wel bij mijn gemounte device, maar ik wil als gebruiker er bij kunnen wat te doen ?

Emil Sokolowski
 
Ik ben niet zeker van mijn zaak, maar als je hem met gksudo kunt mounten, kun je dan niet daar de rechten aanpassen van de stick zodat de gewone gebruiker er ook op komt?
 
Nee, werkt niet. Nautilus crasht en dus kan ik niet de rechten wijzigen.
Misschien via de terminal ?
Maar waarom heeft dit wel altijd gewerkt onder de vorige versies ?
Helaas wordt ubuntu met elke update "slechter" en aan de andere kant "beter" begint steeds meer op windows te lijken.
 
Misschien eens in fstab kijken of je daar wat kunt doen.

Ik zou het nog eens proberen, dwz Ubuntu nog eens installeren met ingestoken usb stick.
Wellicht worden rechten dan direct goed meegenomen.

Probeer Debian eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan