mouse over hyperlink effect

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedenavond,

Voor deze vraag te posten heb ik al meerdere malen gezocht op het web en ook gekeken of de vraag al op het forum stond, maar zonder resultaat...

Weet iemand wat de code is om een hyperlink effect (zoals in je browser) te creëren bij de mouse-over event. Ik wil bereiken dat mijn tekst welke formulieren opent onderstreept wordt zoals dat in een website gebeurd wanneer je er met de cursor over heen gaat.

Ik denk dat iemand het wel weet, alleen ik kon het nog niet vinden op het web.

Bedankt voor jullie hulp alvast.:thumb:

scw.

Je kunt het onderstrepen aanzetten met:

Code:
Private Sub txtVerzonden_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.txtVerzonden.FontUnderline = True
End Sub

Alleen moet je dan iets verzinnen om het onderlijnen weer uit te zetten. Zoals met een extra tekstvak:

Code:
Private Sub Vak55_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    Me.txtVerzonden.FontUnderline = False
End Sub

nog niet...

Hé Michel,

Dank voor je suggestie. Ik heb de code (eerste gedeelte alleen, om uit te proberen) meteen toegepast, maar vreemd genoeg zie ik niet het gewenste effect van onderstrepen :confused: Doe ik iets verkeerd misschien?

Dank!

Welke code heb je gebruikt?

Hoi Michel,

Private Sub txtVerzonden_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Me.txtVerzonden.FontUnderline = True
End Sub

Heb ik gebruikt, dus identiek aan je eerste stukje code.

Misschien een stomme vraag, maar ik stel 'm toch om alles uit te sluiten:
Is de naam van het tekstvak wel txtVerzonden?

Hoi Michel,

Goed dat je het extra checkt inderdaad. Het is weliswaar niet dezelfde naam, maar ik heb hem inderdaad wel aangepast naar het nieuwe tekstvak. Werkt het bij jou wel gewoon naar behoren?

Gr. scw

Bij mij werkt de code wel (Access 2003). Ik hoop niet, dat je het wilt toepassen in een Doorlopendformulier. Het werkt dan wel, maar in alle velden tegelijk.

Ik gebruik ook 2003, en geen probleem dus. Probeer het anders eens op een tekstveld in de koptekst; daar zou het in ieder geval op moeten werken.

OK ik heb geprobeerd in de Koptekst, daar werkt het inderdaad goed. Ik gebruik overigens ook Access 2003. Nu keek ik even in Access 2007 (werk), maar het label waar ik het op wil toepassen staat in de Details sectie, maar er zit ook nog een 'box' (ik weet niet precieze benaming in NL versie, gewoon een vierkant met kleur (voor de sier) ) onder het label.

Hebben jullie een suggestie wat het belemmert goed te werken in de Details sectie of hoe ik het werkende kan krijgen?

Thnx

Een label gekoppeld aan een veld (het label wat wordt geplaatst als je een tekstvak op een formulier zet) kent geen Gebeurtenis procedure. Een los label vanuit de werkset kent dat wel. Bij een los label werkt de code bij mij ook.

Waarom gebruik je hier een label voor?

Heb net hetzelfde geconstateerd ;) Als je het label eerst knipt, en gelijk weer plakt, is het label los van het teksveld, en kun je de code gebruiken.

Werkzaam

Het is functioneel! Bedankt voor de geboden hulp! Ik moest hem inderdaad knippen en dan weer plakken.

Prettige dag,

scw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan