MOV videobestanden branden ..hoe ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOCKEYBOB

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Hallo allemaal,

Hier weer eens een echte leek. Ik heb een film opgenomen met onze videocamera ( opname op een hardeschijf geen bandjes of iets dergelijks) en heb nu MOV videobestanden die ik naar de pc kan kopieeren. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om deze bestanden te branden op dvd. Kan iemand mij vertellen ( aub niet in comutertaal want daar ben ik heel slecht in) hoe ik deze bestanden kan branden?? Ik heb op mijn pc Nero6, DVD shrink en Alcohol staan kan dat met één van deze programma's of kan ik ergens iets downloaden ofzo ??

Ik ben inmiddels al ruim een week bezig en kom er niet uit vandaar mijn hulpkreet:(

Alvast heel erg bedankt voor je reactie!!!

Groeten, Jolanda
:thumb: :thumb: :thumb:

Hoi,

Bedankt voor je antwoord.. ben blijkbaar echt een leek want ik kom er niet uit heb inmiddels al verschillende programma's gedownload en ik loop steeds weer vast. Begrijp ik nu goed dat je een mov bestand nooit rechtstreeks kunt branden ... vanaf de camcorder met harddisc of vanaf je harde schijf??

Thanks voor je hulp!!:thumb:

groeten, Jolanda

Als je Nero hebt, met daarin Nero Vision, dan kun je kiezen voor DVD-Video en dan Video-file toevoegen. Selecteer dan je MOV-bestand en Nero Vision begint met encoderen en daarna branden.

NB: film/videobestanden met de uitgang .MOV zijn oorspronkelijk Apple/Quicktime bestanden. Die moeten in een Windows-omgeving dus altijd omgezet, ge-encodeerd worden. Er zijn meerdere programma's die dat inmiddels kunnen.

Laatst bewerkt:
Als je Nero hebt, met daarin Nero Vision, dan kun je kiezen voor DVD-Video en dan Video-file toevoegen. Selecteer dan je MOV-bestand en Nero Vision begint met encoderen en daarna branden.

NB: film/videobestanden met de uitgang .MOV zijn oorspronkelijk Apple/Quicktime bestanden. Die moeten in een Windows-omgeving dus altijd omgezet, ge-encodeerd worden. Er zijn meerdere programma's die dat inmiddels kunnen.

Bedankt, heb het geprobeerd en inderdaad daarmee is het te branden, volgende probleem wat zich aandient is dat er tussen alle afzonderlijk opgenomen delen een zwarte ( zwart beeld) stop zit terwijl dit op de camera niet het geval is.

Weer een uitdaging erbij, begin nu toch te frezen dat ik me vergist heb bij de aanschaf van de camera en dat niet iedere leek het zo kan branden zonder problemen...jammer... mocht je nog suggesties voor me hebben hoor ik het graag.

Nogmaals bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om te reageren!

Groeten, Jolanda

Heb je bij de camera dan geen "capture"-software gekregen? Overigens zit die mogelijkheid ook in Nero Vision als een keus. Ik heb daar geen ervaring mee. :confused:
Bovenste optie in rijtje rechts:
.

Bijlagen

• NeroCapture.jpg
    NeroCapture.jpg
    52,8 KB · Weergaven: 139
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan