gcjvanbeek
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 nov 2006
Hallo,
Ik ben een routine aan het schrijven om twee databases te synchroniseren. De ene database staat op mijn laptop en de tweede database op de laptop van een relatie. De databases zijn in principe copieen van elkaar. De een heb ik genoemd master en de andere slave. Ik open de master en kies via een knop synchroniseren. Ik maak de Slave database toegangkelijk en vervolgens maak ik twee recordsets waarvan ik voor de een gebruik master en de andere slave. Ik ga naar beide naar het eerste record en wil starten met vergelijken van de gegevens. Echter de voor de master zie ik na Master.Movefirst her eerste record, maar voor Slave.movefirst zie ik het laatste record. ( zie bijgevoegd plaatje).
Heeft iemand een idee wat er fout gaat? Hieronde de code.
Ik ben een routine aan het schrijven om twee databases te synchroniseren. De ene database staat op mijn laptop en de tweede database op de laptop van een relatie. De databases zijn in principe copieen van elkaar. De een heb ik genoemd master en de andere slave. Ik open de master en kies via een knop synchroniseren. Ik maak de Slave database toegangkelijk en vervolgens maak ik twee recordsets waarvan ik voor de een gebruik master en de andere slave. Ik ga naar beide naar het eerste record en wil starten met vergelijken van de gegevens. Echter de voor de master zie ik na Master.Movefirst her eerste record, maar voor Slave.movefirst zie ik het laatste record. ( zie bijgevoegd plaatje).
Heeft iemand een idee wat er fout gaat? Hieronde de code.
Code:
Private Sub Sync_Click()
Dim rs As Recordset
Dim strSQL As String
strSQL = "select * from Instellingen"
Set rs = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
Test = CurrentDb.Name
MsgBox " Naam van de database is " & Test
'If Test <> "BENGMaster" Then
If InStr(1, "BENGmaster", Test) > 0 Then
MsgBox " U heeft de BENGslave database. De synchronisatie module wordt gesloten"
Exit Sub
End If
rs.MoveFirst
MsgBox "Laatste synchronisatiedatum " & rs![Laatste synchr datum]
Dim DB1 As Database
Dim slave As Recordset, master As Recordset
Set master = CurrentDb.OpenRecordset("TabRel nieuw")
DB_pad_naam = InputBox("Geef pad en naam van de database", , "F:\BENGslave.mdb")
'DB_pad_naam = "F:\BENGslave.mdb"
Set DB1 = OpenDatabase(DB_pad_naam, False, False)
Set slave = DB1.OpenRecordset("TabRel nieuw")
MsgBox DB1.Name
'Opmerkingen Jos toevoegen
slave.MoveFirst
master.MoveFirst
Do While Not master.EOF
MsgBox master!RelIDNieuw & " " & master![Achternaam] & slave!RelIDNieuw & " " & slave![Achternaam]
[ATTACH]171589.vB[/ATTACH]