moviemk.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Bron: http://www.file.net/process/moviemk.exe.html

Some malware camouflage themselves as moviemk.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the moviemk.exe process on your pc whether it is pest.

Moviemk.exe staat 4x geïnstalleerd op mijn XP-pc:
C:\Program Files\Movie Maker
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
C:\WINDOWS\$NtUninstallKB975561$
C:\WINDOWS\$NtUninstallKB981997$

Malwarebytes en Avira doen geen infectie-melding, maar:
de 1e gebruik ik niet.
de laatste 3 durf ik niet te selecteren / durf niet te kijken wat er achter zit ...

Zou ik de laatste 3 moeten verwijderen?
Maar hoe doe ik dat dan: = 'delete' gelijk aan 'gedeïnstalleerd'?

Hoop dat iemand wil reageren? Bedankt, janyep

je hoeft niet bang te zijn hoor. dat zijn de systeembestanden van moviemaker: het is dus geen virus.

edit:
de 1e zijn de bestanden om moviemaker te laten werken
de 2e zijn de bestanden om moviemaker compatible te maken met xp
3e en 4e zijn de deïnstallatie bestanden.

Laatst bewerkt:
Sorry, mag ik nog een keertje?

Hallo AndreazZzzzzzzzzzzzzzzzz

Prima, ben gerustgesteld!

Maar ... mag ik nog een keertje?

Bron: http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html
ik was dus bezig de mappen C:\Windows\$NtUninstall...... bestanden op te schonen (ruim zoveel mogelijk op voor een defragmentatie en register-opschoning ...)

Het bestand moviemk.exe is een programma. Als u dit bestand verwijdert, kunt u deze toepassing niet meer starten enz.

Durf het haast niet te vragen, maar de laatste 2 mappen wel of niet verwijderen?

Bedankt, janyep

je hoeft je er niet voor te schamen hoor! als je de laatste 2 mappen verwijdert kan je het programma alleen niet meer softwarematig deïnstalleren. dan moet je gewoon de map er uit knikkeren. Dus: je kan ze er als het goed is gewoon uitgooien. Maar als ik je een tip mag geven: gebruik niet windows movie maker: ik heb er zeer slechte ervaringen mee (+- 20 uur bezig geweest om een filmpje van 6 minuten te maken+branden [als nog niet gelukt])
gebruik een programma als Pinnacle studios of nero. dit is veel makkelijker en kan gelijk branden.

Kun je Movie Maker überhaupt deïnstalleren?

Sorry AndreazZz, maar je maakt me nieuwsgierig:
vind je het erg mij te vertellen of je Movie Maker überhaupt kunt deïnstalleren ?
Zie het niet staan in de lijst "deïnstalleer programma's" van CCleaner en ook niet in de lijst onder Configuratiescherm / Software.

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe ... :thumb:

Laatst bewerkt:
de deïnstallatie mappen die je verwijderd (?) hebt, zorgen ervoor dat je via een klein ''programmaatje'' het grote programma kan verwijderen. Je kan het nu alleen nog maar verwijderen door de map te verwijderen in program files.

Ik heb nog niets verwijderd

Je kan het nu alleen nog maar verwijderen door de map te verwijderen in program files

?

Ach weet je, het is niet zo belangrijk hoor - het hoeft niet perse d'raf,
maar ben gewoon nieuwsgierig hoe zoiets nou werkt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan