Mozilla Firebird...uhm...Firefox 0.8 is uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
edonkey gebruikers kunnen ook hier de nieuwe firefox downloaden. Tip:
Laat de download wat langer in de share staan, dan ontlasten we de servers van mozilla misschien iets.(vorige keer waren ze overbelast)

Geplaatst door XP_PC
Ach; ik ga hem toch maar eens proberen ;).

Kijk nog wel uit met de uitbreidingen, de meeste zijn nog niet 0.9 compatible;)
(zal wel geen weken duren)

Nice one :D

Pagina's gaan lekker snel enzo, alleen toch een paar dingetjes vallen me tegen. Zo zien de flashonderdelen op www.alfrink.nl en wieweetwaarnogmeer en vreselijk uit.

Ik vind de cursos onduidelijk tijdens het typen en ik heb het idee dat plaatjes er nogal lang over doen om te laden. En mijn animated gifs gaan razendsnel.

Verder is dat werken met tabs ideaaal :D.
En een bepaalde Favicon die IE niet pakte ziet FF wel :thumb:

En downloaden vind ik nog een beetje wennen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Nice one :D

Pagina's gaan lekker snel enzo, alleen toch een paar dingetjes vallen me tegen. Zo zien de flashonderdelen op www.alfrink.nl en wieweetwaarnogmeer en vreselijk uit.

Ik vind de cursos onduidelijk tijdens het typen en ik heb het idee dat plaatjes er nogal lang over doen om te laden. En mijn animated gifs gaan razendsnel.

Verder is dat werken met tabs ideaaal :D.
En een bepaalde Favicon die IE niet pakte ziet FF wel :thumb:

En downloaden vind ik nog een beetje wennen.

Flash word bij mij niet anders weergegeven dan in IE(?) :confused:

Geen browser kan perfect voor iedereen tegelijk zijn, ook ik heb mijn kleine dingetjes. Maar die gaan vast tot het minumum opgelost worden daar mozilla communiegebonden is...

Hmm, voorlopig blijf ik toch maar bij mn IE maar FF is zeker een goede tweede :thumb:.

voor de Mozzila-Vuurfox gebruikers:

Mozilla Firefox 0.9.1

Kleine update
Het Mozilla-project heeft een nieuwe versie uitgebracht van de Firefox browser. Versie 0.9.1 bevat enkele kleine wijzigingen, velen gebaseerd op opmerkingen van gebruikers. Het tekent de korte lijnen van het open source project en de bereidwilligheid te luisteren naar wensen van gebruikers.

Er is opnieuw gesleuteld aan de importfunctie die het het overstappen naar Firefox vereenvoudigt. Firefox kan automatisch instellingen uit Internet Explorer, Mozilla, Netscape en Opera overnemen. In de nabije toekomst zal Firefox ook instellingen uit Mac-browsers als Safari, Omniweb en Konqueror kunnen importeren.

Optisch is er geschaafd aan het standaard-uiterlijk van de Firefox browser. Iconen zien er iets opgeruimder uit, maar de wijzigingen zijn subtiel en zullen niet iedereen opvallen. Onder de motorkap is gewerkt aan de Smart Update functie, waarbij met een simpele druk op de knop is te zien of er nieuwe versies zijn van geïnstalleerde thema's of extensies.

Toen we overstapten van 0.8 naar 0.9, werden standaard alle geïnstalleerde extensies uitgeschakeld. Binnen deze kleine versiewijziging van 0.9 naar 0.9.1 blijven de extensies - zoals de makers beloofden - gewoon actief.

Het meldingsvenster dat bepaalde downloads zijn afgerond, is ook in 0.9.1 niet aanklikbaar. Het zou handig zijn als met een klik het overzichtsvenster is te openen, zoals dat bijvoorbeeld bij de meldingen van mailclient Thunderbird het geval is.

Het zijn milde ongemakken want Firefox is een snelle, krachtige en zéér functionele browser. Dat Firefox volgens de ontwikkelaars nog steeds een technische proefversie is, is aan de software niet te merken. Wie genoeg heeft van het constante pleisterplakken onder Internet Explorer, kan deze browser eens een kans gunnen.

Tegelijk met de puntsgewijze update van de Firefox browser, heeft het Mozilla-project ook de mailclient Thunderbird bijgewerkt.

ZDNet.nl

Download FirefoxSetup-0.9.1.exe (4959 KB)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan