Mozilla Firefox mist bladwijzers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Na vertaal programma van Babylon bekeken te hebben ,komt Mozilla niet meer in zijn oude vorm terug.Ik mis dus de bladwijzers en geschiedenis.Hoe los ik dat op?
groeten Sytske

Mozilla-Firefox-mist-bladwijzers

dat was ik vergeten,groet Sytske
opdringerige babylon.jpgopdringerige babylon.jpg

Klik rechts op de balken die je nog wel hebt en er verschijnt een contextmenu voor hoe je het beeld hebben wilt, net zoals bij het menu Beeld > Werkbalken. Dit werkt alleen niet op iedere plaats waar je rechts klikt. Even zoeken dus.

Bedankt,kom er op terug.Moet nu een paar dagen naar het ziekenhuis.
groet

Terug van weggeweest.Ik krijg het ondanks je aanwijzingen niet voor elkaar.Ik wil nu de huidige Mozilla verwijderen en opnieuw er op zetten ,maar weet niet of ik daarbij mijn bladwijzers terug krijg.Kan ik de bladwijzers ergens terug vinden ,kopieeren en weer in de nieuwe plakken ?
groeten Sytske

Dag, Ik wilde het antwoord ook niet te lang maken, het contextmenu verschijnt in ieder geval wanneer je rechts klikt op de afstandshouder na de adresbalk, dus als de cursor een tweezijdig pijltje is geworden.

Als je op Alt + L drukt (of Alt B) krijg je trouwens het menu ook even te zien, wil je het dan wel terug? Zo niet dan moet Firefox worden geherinstalleerd. Ik deed dat altijd zonder verdere gevolgen voor add-ons of bladwijzers maar het is al even geleden. Updates zijn soms ook nieuwe programma's. Je start de installatie zonder de oude weg te halen.

Ja je kunt bladwijzers opslaan in een bestand voor back-up of om ze over te brengen, dan gebruik je de optie Bladwijzers Ordenen in het menu Bladwijzers. Het menu heb je nu even niet maar dan gebruik je de sneltoets Control + Shift + B. In dit gedeelte van Firefox kan je ook, rechtsboven, naar woorden zoeken in de bladwijzers, iets wat ik veelvuldig doe. Het beste. Alfred

Je ziet dat ik er bovenop zit.Na een paar pogingen volgens je advies te hebben gevolgd ,geen succes.Dus maar firefox er af gegooid en opnieuw gedownload.Dat geeft ook niet wat ik wens.Ook op de site van Mozilla gaan ze er van uit dat je met de startpagina van hun werkt,dus daar schiet ik niets mee op.
Even in het kort;ik wil met Firefox ook de Firefox startpagina terug die de tab(zeg ik dat goed?)met bladwijzers en geschiedenis laat zien.Je advies graag in J+J stijl.
groeten Sytske

Hallo sytske,
Dus in de onderstaande afbeelding zie je het niet zoals je het hebben wilt, met de menubalk (Alt+l indrukken en bij Werkbalken de juiste balken afvinken)? De startpagina kan je veranderen bij menu Extra (Alt+x) en Opties. Een startpagina bevat alleen geen Bladwijzers en Geschiedenis.

firefoxl.jpg

Zie ook het vorige bericht.
Of bedoel je "knoppen?" Er zijn inderdaad knoppen voor Geschiedenis en Bladwijzers. De knoppen aan de rechterkant van de balk verdwijnen wel eens van het scherm als er onvoldoende ruimte is, klik dan op het dubbele haakje dat er dan wél is om die te zien of sleep het adres invoer venster iets kleiner. Je vindt de beschikbare knoppen bij: Beeld > Werkbalken > Aanpassen, vervolgens sleep je de juiste knoppen en afstandhouders, uit het venster, naar hun plaats. Afhankelijk van de add-ons die je installeert zijn er ook nog andere interessante knoppen beschikbaar. Alfred

Ik ben ook eens gaan googelen en kwam toen op extra opties e.d.bij startpagina instellen.En wat stond daar?BABYLON.Dat verandert in Google en met een handigheidje in de bovenbalk kwm ik toch mijn opgeslagen bladwijzers weer tegen.
Bedankt voor je hulp .Via jou er achter gekomen dat in de bovenbalk rommelen succes kan hebben.
groet Sytske

Dat BABYLON er stond ,kwam dat alleen omdat ik BABYLON had laten vertalen en dat het zich dan als startpagina presenteert.Of heb ik zelf zitten klungelen?

Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat gaat niet ongemerkt. Startpagina's worden vaak, en ook graag, door andere programma's veranderd. Bedrijven vechten om aandacht. Even zo goed eisen toepassingen veel plaats op de werkbalk of willen een eigen balk die dan meestal ook een zoekfunctie heeft. De laatste keren dat mijn startpagina veranderde kreeg ik een regel met twee adressen achter elkaar waardoor ik bij Opties niet meteen zag waarom ik steeds de verkeerde kreeg. Mooi dat jij nu alles weer ongedaan hebt kunnen maken.

Veel spyware-scan programma's bieden als leuke extra, de startpagina beschermen. Alleen haast altijd is dat de Internet Explorer startpagina en niet die van Firefox. Ik heb het probleem nu niet meer maar kan ook niet meer vinden wat er nou het ei van Columbus is. Sowieso houdt ik alle dergelijke veranderingen al tegen met CounterSpy 2 de onbetaalde versie. Het is nergens meer te krijgen maar dit bewaakt de System Internals (de instellingen) zo goed, dat ik op de hoogste stand niet eens zelf een programma kan starten zonder er voor toestemming te moeten geven. Bij het installeren van programma's houdt ik daarmee vreemde werkbalken, opstart items, extra programma's, update onderdelen en register veranderingen mooi buiten de deur. Ik weet dan meestal goed wat er gaande is.

- De huidige versie van CounterSpy Shareware kan dat natuurlijk nog steeds maar dan kan je processen niet meer in de lijst laten zetten van "voortaan vertrouwen" of "voortaan niet vertrouwen," waardoor je veel te vaak toestemming moet geven en, dus voor een goede werking, het programma zou moeten kopen. Het bekende Spybot kan ook helpen met het vragen om toestemming van wijzigingen. Ik gebruik het beide tegelijk en zie dan ook dat venster wel eens bij veranderingen.

Als je graag een programma zou willen gebruiken dat ook iets doet wat je helemaal niet wilt, dan kan je dus twee dingen doen. 1) datgene (bij jou de startpagina en de werkbalken) in bescherming nemen. Vraag dus eens op dit forum naar een "homepage protection" programma speciaal voor Firefox. 2) De verandering, onderscheppen met een programma als CounterSpy en bij de melding afvinken dat je nooit toestemming geeft voor die bepaalde actie. Ik wil de CounterSpy versie 2 shareware wel ergens voor jou posten, op verzoek, zodat je ook beter op de hoogte bent van wat de computer doet.

Google ook altijd op de naam van software en ontdek zo op forums wat deze programma's allemaal te bieden hebben en wat voor problemen ze geven.
Met vriendelijke groet. Alfred

Dat is toch nog een heel verhaal geworden dat ik zeer waardeer.Eigenlijk ben ik ,zoals je al heb begrepen,een digibeet,die de pc alleen als gereedschap gebruikt en er zeker niet aan hobbiet.Ik ben een regelmatige bezoeker van deze site en om geen klaploper te zijn,betalend lid.Vaak schrik ik van de zeer technische antwoorden.Omdat de beantwoorder zich hier niet bewust van is, heeft het vragen om verklarende tekst weinig zin.Maar we komen er op den duur altijd uit!
Dank en groeten Sytske

bladwijzers in de bladwijzerwerkbalk allemaal verdwenen

geen idee wat er is gebeurd maar sinds ik firefox 4.0 ben gaan gebruiken mis ik alle bladwijzers die ik in mijn bladwijzerwerkbalk had aangemaakt. ik weet dat ik met de rechtermuisknop de bladwijzerwerkbalk kan aanklikken, hij staat dus aangevinkt. als ik via Bladwijzer naar Bladwijzerwerkbalk ga zie ik staan (Leeg) terwijl hier toch echt tot voor kort wel 10 links in stonden.

ik kan het op de firefox help website niet terugvinden. wie kan mij helpen?!??! :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan