Mozilla: steeds weer terugkerende mails.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdegoede

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik probeer dan gelijk maar een derde vraag te stellen. We zitten al jaren met dit probleem, maar niemand heeft de oplossing kunnen geven, noch kunnen vertellen wat de oorzaak is.

Eeen tweetal somputers geleden begon opeens ons toenmalig mailprogramma oude mails terug te halen uit het "nowhere". Dat is sindsdien, met Mozilla en Outlook Express (wat we ook gebruikten) steeds weer gebeurd. Ze stonden niet meer op de server, alles was weggegooid van de computer (een nieuwe gekocht!), nergens zichtbaar en dan opeens, bij still weer, gaat Mozilla laden en komen er soms wel 12.000 mails terug. Het zijn altijd dezelfde mails, maar elke keer zijn het er meer van diezelfde: 2 stuks, 4 stuks, 8 stuks van dezelfde. Echt scary, want weggooien is ook niet zo gemakkelijk en wanneer komen er hoeveel terug?!

Dit probleem kwam dus weer terug nu onze inbox raar begon te doen. Wie helpt ons.

Wat bedoel je met "Ze komen terug"? Komen ze als Undelivered?
Of komen de mails die je ooit ontvangen hebt, nogmaals?
Of krijg je verstuurde mails terug?

Heb je al eens contact opgenomen met "at home"? (je provider)

de terukerende mails 2

Ja, de mails zijn ooit (4 jaar geleden) door ons verzonden. Ondertussen "gedelete" en uit de prullenbak verwijderd. Het gebeurde geloof ik met Outlook Express en toen zijn we over gegaan op Mozilla.(of andersom) en na verloop van tijd doken ze opeens weer op in de inbox. Maar een veelvoud dus. Ook dat programma eraf en opnieuw geinstalleerd. Na enige tijd: weer hetzelfde. Nieuwe computer gekocht, alles opnieuw geinstalleerd, maar je raadt het al ..

De provider zegt simpel: ze staan niet meer op onze server, dus het probleem ligt bij jullie. Dat klopt natuurlijk ook.

Lijkt mij NIET te kloppen.
Mails die je binnenhaalt, zijn weg bij de server van de provider.
Als je ze delete en je prullenbak leegt zijn ze echt weg.
Als je dan een nieuwe pc aanschaft en zelfs een ander mail progje installeerd, kunnen die mails niet meer in de pc zitten.
Dus als ze na verloo van tijd weer binnenkomen: stop dan het mail-programma, en ga naar je web-mail box van de provider.
Als daar dan de hele berg met mails weer staat, (incl datum !!!!!!) neem dan wéér contact op met de provider.
Laat ze de datum van de mails maar eens lezen.

Of..... stap over naar een andere provider :) (nieuw mail-adres)

de terugkerende mails

Paul,

je reageert al net zo verbaasd als wij: dat kan toch niet. En toch is het zo. Nu kwamen ze weer terug, met het probleem dat we hadden met de inbox van Mozilla, maar ze staan niet op mijn webmail!
Het klinkt bizar, maar het is het ook. Niemand heeft tot nu toe kunnen vertellen wat dit is.

Wat voor een mails zijn het?
Heb je ooit een e-mail virus gehad? Dan heb je namelijk ook kans dat het geweigerde mails zijn die nog steeds op het internet zwerven.

Een oplossing is natuurlijk een ander mail account aanmaken bij je provider (je kan vijf unieke adressen aanmaken) en het mailadres waarop de mails binnenkomen niet meer gebruiken.

terugkerende mails

Het zijn geen geweigerde mails, want ze zijn verwerkt geweest. Het zijn er trouwens wel 1500, uit 2002. Ze hebben zich nu vemenigvuldigd.

Volgens mij geen e-mail-virus gehad.

Misschien is het het overwegen waard om nu een heel nieuw account met adres aan te (laten) maken. Maar dan hebben we dus een ander adres en voor iemand die als grote hobby heeft "verkopen van tweedehands boeken via internet" is dat wel heel vervelend, vooral nu we alle oude adressen kwijt zijn.

Je hebt deze mails allemaal tegelijk verstuurd? Dan heb je toch kans dat er ergens een server staat die dit als spam (massmailing) heeft aangemerkt.

Komen de mails nu aan zoals ze ooit verzonden zijn of is er nog een tekst o.i.d. bij toegevoegt??

Een nieuw mailadres nemen is nooit handig, maar als je het oude nog tijdelijk in gebruik laat (met het risico op al die mails) dan kan je de mensen die het moeten weten op die manier toch nog laten weten dat er voortaan een nieuw mailadres gebruikt moet worden.
Ik zou in zo'n geval toch kiezen voor een gmail adres. Voordelen hiervan, je kan het als POP mail gebruiken (dus gewoon in je mailprogramma) je kan de mails gewoon op de mail server laten staan (je krijgt bijna 3 gb ruimte), je kan ook aangeven dat van alle beantwoorde mails het emailadres moet worden opgeslagen, dat gebeurd dan niet alleen op je eigen pc, maar ook op de mailserver en dat is weer handig als je pc crashed..alle mails en mailadressen staan gewoon nog op de mailserver. verder heeft Gmail een uitstekend spamfilter.

Niet echt een oplossing, maar meer een workaround.

Nu kwamen ze weer terug, ......maar ze staan niet op mijn webmail!
Op het moment dat ze binnenkomen, en je zet de email offline (via bestand, offline werken), en je logt dan in naar je webmail, dan moeten ze daar dus staan.
Op dat moment je provider kontakten, dat je mails van 2002 weer vermenigvuldigd krijgt.
Staan ze dan niet op je webmail, dan blijven ze dus binnen je eigen pc, en is een virus de waarschijnlijke boosdoener.

Testje: Zet een andere pc neer, op dezelfde verbinding, en maak een nieuw email account aan, met jou gegevens erin.
Kopieer NIETS, helemaal NIETS uit je eigen pc.
Kijk of de mails weer verschijnen. Zo ja: probleem provider.
Zo nee, probleem jou pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan