Mozilla Thunderbird gebruiken met HCCNET account

Status
Niet open voor verdere reacties.

delsey

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik gebruik thuis mozilla thunderbird met een HCCNET account. Alleen heb een probleem, kan alleen MAILS ontvangen, maar niet MAILS versturen. Ik probeer al een tijdje dit probleem op te lossen, maar het lukt mij niet.

Ik krijg de volgende foutmelding als ik een mail probeer te sturen: 'Verzenden van bericht mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden via SMTP-server smtp.xs4all.nl om een onbekende reden. Ga na of uw SMTP-serverinstellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.'

Ik heb zelf internet van telfort.

Graag hoor ik jullie reactie's.

Jou uitgaande mail instellingen kloppen niet, je zegt dat jou provider hccnet is dus je moet deze instelling gebruiken smtp.hccnet.nl.

tip
SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol, dit is de standaard voor het verzenden van e-mail.
POP3 staat voor Post Office Protocol version 3, dit is de standaard manier die gebruikt wordt om e-mail van een server te downloaden. Een computer heeft alleen verbinding via dit protocol zolang als nodig is om de berichten van de server te downloaden. Hierna wordt de verbinding verbroken en is de post automatisch van de server verdwenen.

Jou uitgaande mail instellingen kloppen niet, je zegt dat jou provider hccnet is dus je moet deze instelling gebruiken smtp.hccnet.nl.

tip
SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol, dit is de standaard voor het verzenden van e-mail.
POP3 staat voor Post Office Protocol version 3, dit is de standaard manier die gebruikt wordt om e-mail van een server te downloaden. Een computer heeft alleen verbinding via dit protocol zolang als nodig is om de berichten van de server te downloaden. Hierna wordt de verbinding verbroken en is de post automatisch van de server verdwenen.

Ik heb
inkomende mail op: pop.hccnet.nl
uitgaande mail op: smtp.hccnet.nl

Dus precies zoals je zegt. De probleem ligt dus aan wat anders.

Je moet volgens mij zo instellen:
uitgaande mail op: smtp.telfort.nl

Wat ook zou kunnen natuurlijk, is dat zijn internet en mailprovider verschillen. Dus: Wie is je internetprovider. Heel veel providers vinden het niet zo fijn als je een andere SMTP serer gebruikt anders dan die van hunzelf (ivm spam). Mail ophalen is geen probleem, verzenden wel. Dan moet je de smtp server gebruiken van je eigen provider. Ik heb dat bij mijn bedrijf ook.

Voorbeeld: Is UPC je internetproivder is. Dan moet het worden:

uitgaande mail: smtp.upcmail.nl (of dus de smtp server van je provider)

Laatst bewerkt:
Je moet volgens mij zo instellen:
uitgaande mail op: smtp.telfort.nl

Ik heb het zo ingesteld, alleen dan kan je WEL mails versturen, maar NIET ontvangen.

Wat ook zou kunnen natuurlijk, is dat zijn internet en mailprovider verschillen. Dus: Wie is je internetprovider. Heel veel providers vinden het niet zo fijn als je een andere SMTP serer gebruikt anders dan die van hunzelf (ivm spam). Mail ophalen is geen probleem, verzenden wel. Dan moet je de smtp server gebruiken van je eigen provider. Ik heb dat bij mijn bedrijf ook.

Voorbeeld: Is UPC je internetproivder is. Dan moet het worden:

uitgaande mail: smtp.upcmail.nl (of dus de smtp server van je provider)

Ik heb het zo:

uitgaande mail. smtp.telfort.nl

Ik heb uitgaande mail dus veranderd van smtp.hccnet.nl naar smtp.telfort.nl

Alleen ik zit nu met het probleem dat ik WEL mails kan versturen, maar NIET kan ontvangen.

Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen.

Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe ik mij probleem kan oplossen? error53, maikel9 ...

klik eens op mijn naam en zend eens een email naar mij,dan zend ik em terug en kijk ik of er een foutmelding komt.

klik eens op mijn naam en zend eens een email naar mij,dan zend ik em terug en kijk ik of er een foutmelding komt.

Ik weet niet wat ik gedaan heb als je dat bedoeld. Je bedoeld toch dat ik een mailtje stuur van mijn hccnet account naar jouw toe.

En ik heb er eentje teruggestuurd zonder melding.
heb je al op je webmail gekeken of de box vol is?

Ik kan nu eindelijk WEL mails versturen en WEL mails ontvangen, dus het werkt :thumb:

Ik hoop dat hij het blijft doen zoals nu, zo niet dan kom ik weer hier op het forum:p

In iedergeval allemaal bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan