mozilla thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaselte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2015
Berichten
1
kan met thunderbird geen mail ontvangen wel versturen, de standaardpoort van TB is995 en mijn ziggo poort is 993 hoe kan ik de standaardpoort veranderen zodat het ontvangen weer lukt.
 
Let op: Afhankelijk van het type account moet je 995 of 993 instellen!
995 bij POP3/SMTP mail accounts
993 bij IMAP/SMTP mail accounts

Ik neem aan dat je er dan wel uit komt, en kijk ook op de website van Ziggo. Pak een willekeurige simpele mail-client op deze pagina en de instellingen worden je getoond. Dat moet je dan 'vertalen' naar hoe je dat in Thunderbird instelt.

Tijs.
 
Welke mail provider heb je? gmail? hotmail?
Dingen zoals Ziggo, hebben die dat ook een mailservice?
 
@pcexpert Ziggo is een Nederlandse internetprovider. De meeste Nederlandse internetproviders bieden een mail service aan, ik heb nooit van een provider gehoord die dat niet deed.

Dnties zijn uitleg zal je probleem wellicht wat verhelderen. Bij het ontvangen van e-mail zijn er twee soorten protocollen te gebruiken, pop en imap.

Pop staat voor post office protocol, wat erg lijkt op een postkantoor. Je krijgt een e-mail binnen bij Ziggo, jouw computer neemt het bericht over en laat hiervan misschien een kopie achter op de server en slaat vervolgens het bericht op de computer zelf op.

Bij imap blijven de berichten bij Ziggo opgeslagen, het voordeel hiervan is dat de statussen van deze berichten(gelezen of ongelezen) en de mappen uit de mailbox op alle apparaten hetzelfde zijn. Als je op je telefoon iets leest, dan staat het op je pc ook als gelezen.
 
Ik heb hier 2 screenshots zoals het bij mij wel functioneert met IMAP, inloggen met je gehele e-mailadres als gebruikersnaam, vooral as je nog een oud @home, casema etc adres hebt. Ik heb niet de automatische configuratie van TB gebruikt maar alles met de hand ingesteld.



 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan