MP navigator installatie probleem voor Canon Pixma MP610

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Ik heb een all-in-one Canon Pixma MP610 gekocht. Ik krijg echter op geen enkele wijze MP navigator geinstalleerd, die nodig is om de scanner te gebruiken. De printer werkt wel goed. Als ik MP navigator installleer dan stop hij net voor einde(op 80%) van de installatie met de volgende melding: "Er trad een fout op tijdens het kopiëren van bestanden".
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd zonder resultaat:
- Nieuwste driver van Canon site gedownload en geprobeerd te installeren
- Antivirus en firewall programma uitgeschakeld
- In veilige modus opgestart en MP navigator geprobeerd te installeren , maar zelfde melding
- Van Windows XP home SP3 terug naar Windows XP home SP2
- Van IE7 terug naar IE6
- Alle twain files verwijderd van windows/twain_32\ en MP 610 software opnieuw geinstalleerd
- Geprobeerd om via apparatenbeheer een driver te koppelen aan de scanner,maar dit lukt niet. Hier staat dat er geen driver is geinstalleerd en dat het apparaat is uitgeschakeld (code 22). Installeren van een driver geeft melding code 18 (apparaat is ingeschakeld maar werkt mogelijk niet goed) en vervolgens weer code 22. Er wordt wel MP610 series weergegeven.

Als ik mijn printer nu aanzet dan krijg ik continue de melding rechtsonder dat er nieuwe hardware gevonden is en dit switched tussen "Canon MP610 ser" en "MP610 series".
Ik ben langzamerhand ten einde raad. De Canon helpdesk zegt dat hun software werkt en dat het waarschijnlijk aan Windows ligt en dus maar Microsoft moet bellen, maar daar krijg ik uiteraard niet zomaar support van. Het bekende van het kastje naar de muur verhaal. Heb ik dus niks aan. Wie o wie kan mij hiermee helpen, want mijn All-in-One is nu meer een Only-One en daar heb ik hem niet voor gekocht. Overigens werkt op de AIO zelf alles goed (kopiëren, bluetooth verbinding, kaartlezer), dus het apparaat zelf lijkt goed te functioneren. Ik heb een PC HP pavilion T270.nl met Windows XP home SP2

Wanneer de problemen optreden nadat je AIO al hebt moeten aansluiten kan het aan de USB lkabel liggen.
Dat moet specifiek een USB 2.0 kabel zijn.
Wanneer de kabel niet goed is gaat printen wel, scannen niet.
mvg leo

Gebruik juiste kabel

Bedankt voor jou reactie. Ik gebruik een juiste USB kabel (USB shielded high speed cable 2.0 revision) op een PC 2.0 USB aansluiting. Ook de eerste keer dat ik de software van CD wilde installeren werd dezelfde installatiefout gegeven. Dit was nog voordat de AIO aangesloten was, zoals ook in de gebuiksaanwijzing is aangegeven. Heb je nog andere suggesties? Ik heb verder nog nooit hardware installatie problemen gehad.

=> uiteindelijk opgelosd door computer te herstellen naar fabriekssituatie en alles opnieuw geinstalleerd en geupdate. MP610 werkt nu volledig goed. Ik ben erg blij met mijn nieuwe all-in-one, want de prints zijn super en snel en de scanner is ook van zeer goede kwaliteit en snel. Echt een aanrader.

Laatst bewerkt:
mp610 scanner functie

Ik heb de volgende tip van de helpdesk van Canon gekregen.
Opnieuw updaten van usb poorten en update uitvoeren op de chipset van het moederbord.
Dan zou de scanner moeten werken.
Aangezien ik geen verstand heb van deze zaken, een vriend gevraagd dit voor me te doen. Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk gaat helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan