MP270 Dubbelzijdig printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wegertje

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2009
Hallo,
Ben sinds 2 dagen in het bezit van een Canon MP270.
Hij is aangesloten (USB) op een desktop met daarop Windows XP Prof.
Het delen via netwerk van die printer volgens de handleiding lukte niet maar na een tip op dit forum is het wel gelukt. Dus hier was de handleiding geheel tekort geschoten.
Nu zou ik graag nog dubbelzijdig afdrukken op deze printer.
De handleiding gelezen en de instellingen gedaan zoals ze daar in staan..... maar een jammer het werkt niet. De printer print keurig bijvoorbeeld 1,3 en 5 en gaat vervolgens gewoon door zonder te stoppen met 2 en 4 zonder een melding te geven van dat het papier omgedraaid moet worden en opnieuw in de invoer lade moet doen.
De nieuwste driver ook gedownload en erop gezet, wel eerst de oude verwijdert.
Heb de printer ook nog aangesloten op mijn andere pc's met daarop Windows'7, ook hier het zelfde probleem.
En de ondersteuning voor twee richtingen inschakelen kan ik ook niet aanvinken met de drivers voor MP270.
Heb voor de grap en proef is de MP250 drivers erop gezet om daar is mee te testen, maar ook daar kan ik niet dubbelzijdig mee printen. Daar kan ik wel een vinkje bij ondersteuning voor twee richtingen zetten.
Dus al met al snap ik er helemaal niks meer van en ben eerst maar dubbelzijdig printen op m'n HP 6300 die dit alles probleemloos doet.
Canon MP270 staat op de nominatie voor retour winkel.

Wacht met smart op oplossing....

Volgens de specificaties staat er bij dubbelzijdig printen:
Beschikbaar bij handmatige bediening en normaal papier
(alleen Windows)

Ja, in handmatige bediening kan je natuurlijk van elke printer zeggen dat die dubbelzijdig kan printen. :confused:

Kon het maar ingestelt worden als handmatig dan was ik weer verder.
Je kunt alleen maar in de eigenschappen van de printer een vinkje zetten in dubbelzijdig printen verder niks... daar doet ie dus niks mee.
In adobe reader, als je op afdrukken klikt, krijg ik wel de mogelijkheid in het eerste scherm om oneven of even te kiezen.
Bij MS Office in het print scherm kan je ook handmatig inschakelen.
Dat is dan toch een misser van Cannon dat je in het eigen printer voorkeur menu dat niet in kunt stellen en je dus afhankelijk bent van een programma als je dubbelzijdig wilt afdrukken.

canon MP270

ik heb een vraag aan U: ik heb windows 7 64 bits en een canon Pixma MP270, hij print op fotopapier in kleur goed uit maar niet op gewoon papier en dan zonder het fotoprogramma wat erbij zit van de printer, dus rechtstreeks van de pc naar de printer.
Ik ben al drie weken aan het zoeken naar een oplossing, van de winkel heb ik al een tweede MP270 gekregen,die doet het zelfde, ook canon weet geen oplossing.
Zou U dit op Uw printer een kunnen proberen, dus een foto openen in windows photo viewer en dan afdrukken. Ik kreeg hele vage kleuren.
Ik wacht op Uw antwoord, al vast bedankt.
groetjes Yuri2003

Schijnbaar heb ik alleen dat probleem, heb ook canon benadert maar ook die komen niet met een oplossing dus denk binnenkort iemand blij maken met een prut canon en zelf toch maar weer een HP aanschaffen,
Dit had ik niet verwacht van die printer een jammer

ik heb een vraag aan U: ik heb windows 7 64 bits en een canon Pixma MP270, hij print op fotopapier in kleur goed uit maar niet op gewoon papier en dan zonder het fotoprogramma wat erbij zit van de printer, dus rechtstreeks van de pc naar de printer.
Ik ben al drie weken aan het zoeken naar een oplossing, van de winkel heb ik al een tweede MP270 gekregen,die doet het zelfde, ook canon weet geen oplossing.
Zou U dit op Uw printer een kunnen proberen, dus een foto openen in windows photo viewer en dan afdrukken. Ik kreeg hele vage kleuren.
groetjes Yuri2003

zal het vandaag even voor je proberen maar de pc waar de printer is op aangesloten staat wel XP op dus mijn configuaratie is even anders dan die van jou.

groetjes Yuri2003

Nou ik heb een foto afdruk gemaakt op gewoon papier vanaf mijn pc met windows 7 via netwerk naar de pc met xp waar de printer is op aangesloten, krijg daar een afdruk met de juiste kleuren. Dus helaas voor u kan ik u niet verder helpen.

hartelijk dank voor de moeite, kon gisteren bij de winkel mijn canon mp270 inruilen voor een hp prinnter, deze doet het goed met windows 7
groetjes yuri2003

hartelijk dank voor de moeite, kon gisteren bij de winkel mijn canon mp270 inruilen voor een hp prinnter, deze doet het goed met windows 7
groetjes yuri2003

Nou daar ben ik dus ook mee bezig....
Ik doe ook de C weg en komnt een H weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan