MP3 afspelen vanuit visual basic resources

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.193
Hallo Allen,


Ik weet hoe ik een .wav muziek bestand in visual basic kan afspelen, maar op een of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar met een .mp3 bestand. Moet ik ze nu allemaal naar .wav gaan converteren of is er een oplossing zodat ik gewoon mijn .mp3 bestanden in de resources kan zetten en dan afspelen via de media player?

Alvast bedankt!
 
Die had ik ook al gevonden. Maar daar kan ik niet veel wijzer uit worden.
Ik zie namelijk nergens iets van .resources ofzo staan. Dat gaat hem niet worden.
 
No, Ik krijg het niet voor elkaar met die linkjes. De mp3 moet dus echt vanuit de resources worden afgespeelt zoals dat met een .wav wel lukt. Maar anders maar alles naar .wav converteren.

Maar ik zal nog even wachten.
 
Laatst bewerkt:
Deze code werkt wel gewoon (dat is logisch):
Code:
Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        OpenFileDialog1.ShowDialog()

        MusicPlayer.URL = OpenFileDialog1.FileName
    End Sub
End Class

Maar ik snap niet waarom het dan niet via my.resources lukt.
 
Anders misschien eerst (tijdelijk) opslaan en dat dan afspelen???
 
@Martin Sorry wat bedoel je daarmee?

Op een of andere manier werkt deze code ook niet. Ik heb dan wel een .mp3 bestand in de resources geplaatst. Ik krijg dan de foutmelding: De wave-kop is beschadigd.
Code:
My.Computer.Audio.Play(My.Resources.Levels, AudioPlayMode.Background)
 
Martin bedoelt: eerst uit je resource-mp3 naar een tijdelijke map kopiëren en hem vanuit daar openen.
 
Ja oke. Dat lukt wel. Maar het enige wat dus niet lukt is om windows mediaplayer als url een mp3 bestand te geven uit de resources. Weet joz daar een oplossing voor?
 
Ik weet wel hoe je een *.wav bestand afspeelt, maar denk niet dat die methode ook werkt voor *.mp3
 
@geenID ja dat weet ik ook, maarja die .wav lukt, maar nu de .mp3 vanuit de resources naar de media player sturen. Dat lukt dan weer niet.
 
@Luuknl: Kun je wel gewoon een MP3-bestand openen die niet in de resources staat?
 
Met recources kan ik het ook niet,
kan je wel andere manieren geven hoe je het kan doen.

> maar die ken je blijkbaar al :thumb:
 
Hij download nu de muziek. Opgelost, bedankt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan