MP3 als achtergrondmuziek op mijn site.. maar hoe???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik wil graag een MP3 als achtergrondmuziek op mijn site, maar weet dus niet hoe... heb al vaak codes gehad maar dat werkt niet.

PLEASE HELP ME....

Kus DAPHNE

let wel op evt auteursrechten!
Je zult niet de eerste zijn die moet betalen voor z'n o zo mooie 'achtergrondmuziekje'

Met onderstaande code krijgt de bezoeker een spelertje te zien waarmee hij/zij de muziek zelf kan starten.
De muziek wordt één keer afgespeeld (loop="false").
Met loop="true" wordt het muziekje steeds herhaald.
Als je height="45" width="275" weglaat en hidden="true" gebruikt, zie je geen speler. Natuurlijk moet autostart dan op "true" worden gezet, omdat er anders niets gestart wordt. Ik zou echter kiezen voor een zichtbare speler, zodat de bezoeker de mogelijkheid heeft om de muziek uit te zetten; niets is zo erg als een site waar je het achtergronddeuntje niet uit kunt zetten.
Het mp3'tje moet in dit geval in dezelfde map staan als het html document waar deze code in staat.
Houd er wel rekening mee dat een mp3 pas begint te spelen als hij helemaal geladen is. Dus al is hij maar 1 MB (ongeveer één minuut), dan kan dat toch al een halve minuut duren bij een 256 kb/s verbinding. En bij een inbelverbinding een minuut of 3.
Wil je het sneller hebben, dan kun je beter MIDI-files gebruiken of met Flash gaan werken, dat streaming audio ondersteunt.

<embed src="naam_van_muziek.mp3" loop="false" autostart="false" height="45" width="275" hidden="false"</embed>

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan