mp3 branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zit met het volgende probleem: ik wil een aantal cd branden tot 1 met mp3 bestanden, daarvoor wil ik eerst die cd's op de harde schijf zetten. Bij de eerste lukt dat, maar bij de tweede krijg ik de vraag of de vorige overschreven moet worden. Ik zeg dan nee, maar dat gebeurt wel. Is het niet mogelijk om een aantal cd's eerst op de schijf te zetten en dan te branden? Op een blanco schijf gaat toch voor 700 mb. Misschien klinkt het wat onsamenhangend, maar ik ben een volstrekte leek op dit gebied en wil zo graag via mijn draagbare cd speler een groot aantal mp3 afspelen. Trouwens moet ik daarvoor een cd-rw gebruiken of een cd-r? Mijn os is win xp en ik gebruik nero express 5.5.9.14. En daarom ben ik ook op zoek naar een nederlandstalige handleiding om er zelf uit te komen. groetjes

senior

Kijk eens onder zoeken bij wintips daar vind je vast een handleiding van nero Gr. Rama

mp3

bedankt voor je reaktie. ik ben bij wintips geweest maar die uitleg is voor mij niet voldoende. groetjes

senior

bedankt voor je suggestie en ik ga het eens doorlezen. Toch is Nero het mmest gebruikte brandprogramma waar ik tot nu toe graag mee werkte. Alleen nog niet bij het branden van grote hoeveelheid mp3 bestanden.
Waarom lukt het mij niet om een aantal cd"s op de harde schijf te zetten met een hoeveelheid van b.v. 700 mb aan mp3, zodat ik er 1 grote cd van brand? Kun je me ook vertellen of voor het branden normale cd'r moet worden gebruikt of cd-rw?

senior

Of je het nu op een CD-R of CD-RW brandt, dat maakt niet uit. Alleen is dan de vraag of je MP3-speler een CD-RW kan lezen.
Het voordeel van een CD-RW is dat je hem weer kan wissen, maar een CD-R kost tegenwoordig ook haast niets meer.
Je moet dus eerst de cd's rippen met bijv. Cdex. Deze maakt er MP3 van en hierna alle nummers branden met Nero. Kies dan voor een data cd.