mp3 branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zit met het volgende probleem: ik wil een aantal cd branden tot 1 met mp3 bestanden, daarvoor wil ik eerst die cd's op de harde schijf zetten. Bij de eerste lukt dat, maar bij de tweede krijg ik de vraag of de vorige overschreven moet worden. Ik zeg dan nee, maar dat gebeurt wel. Is het niet mogelijk om een aantal cd's eerst op de schijf te zetten en dan te branden? Op een blanco schijf gaat toch voor 700 mb. Misschien klinkt het wat onsamenhangend, maar ik ben een volstrekte leek op dit gebied en wil zo graag via mijn draagbare cd speler een groot aantal mp3 afspelen. Trouwens moet ik daarvoor een cd-rw gebruiken of een cd-r? Mijn os is win xp en ik gebruik nero express 5.5.9.14. En daarom ben ik ook op zoek naar een nederlandstalige handleiding om er zelf uit te komen. groetjes

senior

Kijk eens onder zoeken bij wintips daar vind je vast een handleiding van nero Gr. Rama

mp3

bedankt voor je reaktie. ik ben bij wintips geweest maar die uitleg is voor mij niet voldoende. groetjes

senior

bedankt voor je suggestie en ik ga het eens doorlezen. Toch is Nero het mmest gebruikte brandprogramma waar ik tot nu toe graag mee werkte. Alleen nog niet bij het branden van grote hoeveelheid mp3 bestanden.
Waarom lukt het mij niet om een aantal cd"s op de harde schijf te zetten met een hoeveelheid van b.v. 700 mb aan mp3, zodat ik er 1 grote cd van brand? Kun je me ook vertellen of voor het branden normale cd'r moet worden gebruikt of cd-rw?

senior

Of je het nu op een CD-R of CD-RW brandt, dat maakt niet uit. Alleen is dan de vraag of je MP3-speler een CD-RW kan lezen.
Het voordeel van een CD-RW is dat je hem weer kan wissen, maar een CD-R kost tegenwoordig ook haast niets meer.
Je moet dus eerst de cd's rippen met bijv. Cdex. Deze maakt er MP3 van en hierna alle nummers branden met Nero. Kies dan voor een data cd.

Als ik mp3 bestanden vanaf de harde schijf brand met nero express dan lukt de eerste sessie wel. Als ik een tweede sessie brand, wordt de vorige sessie overschreven. Ik heb vanalles nagekeken maar kan niet vinden waar dat aan ligt. Wat doe ik fout?

senior

Ben je soms een "multisessie" aan het maken?
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• multisessie.jpg
    multisessie.jpg
    16 KB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:
jouw bijlage geeft iets anders aan dan bij Nero Express. Daaar staat inderdaad 24x snelheid en op een andere tab kun je aanvinken of uitvinken finalize disc. hij staat standaard aangevinkt, maar ik vink hem uit voor multisessie

senior

Geplaatst door senior
jouw bijlage geeft iets anders aan dan bij Nero Express.
Mijn bijlage is Nero Express.:confused:
Die 24x heeft gewoon met mijn brander te maken.
Deze kan max op 24x branden.

dat betekent dus dat ik het vinkje weg moet halen voor een multisessie? dat doe ik en toch overschrijft hij... rara

senior

Ik kom er nog steeds niet uit...HELP!!!!Is er nergens een duidelijke nederlandse handleiding voor Nero Express brandprogramma? Of is er iemand die mij aan de hand mee wil nemen om vertrouwd te raken met Nero en een cd samen te stellen van een groot aantal mp3 bestanden? Ik heb de data base van helpmij uitgespit maar een antwoord vind ik niet. groetjes

senior

ik heb via google eindelijk een handleiding gevonden. Ik ga proberen om daarmee een oplossing te vinden en omdat niemand meer reageert sluit ik deze vraag.

senior

Ik brand al een hele poos MP3 cd's zonder problem. Ik raad je daarom het volgende aan:
Download CDex. Download ook de Nederlandse Plug-in en installeer dit programma. Via wat zoeken in Google vind je de handleiding hiervan wel. Met CDex rip je je CD's. Denk er wel aan om je geripte nummers ook een titel te geven, want daar zit waarschijnlijk jouw "overschrijven-probleem". Volgens mij hebben verschillende files, die op verschillende plekken staan opgeslagen, dezelfde naam !!!!!
Alle geripte nummers sla je op in één map. Die map kun je instellen in CDex. Je controleert af en toe hoeveel MB aan MP3's je al hebt en wanneer je rond de 700 MB zit brand je ze als MP3 met Nero (Express)

Kom je er niet uit dan mail me maar rechtstreeks, dan maken we een afspraak om er samen telefonisch doorheen te lopen.

william.berg@wxs.nl

bedankt alsnog voor je tip. ik heb cdex, maar niet de nederlandse handleiding, want in de plugins komt deze niet voor. ik ga zoek op google. groetjes

senior

Ik ben nu op mijn werk en zal thuis nog effe kijken. Volgens mij heb ik 'm ook thuis op de computer. Stuur me effe een email thuis, wanneer je 't niet kunt vinden.

Yes!! ik heb een eenvoudige handleiding gevonden en ga daar mee aan de slag. ik hou je tips in de gaten. groetjes

senior

nog even ter aanvulling: als jij de plugin hebt voor een nederlandse vertaling van CDex _150 hou ik me aanbevolen, alhoewel ik denk dat die niet bestaat.

groetjes

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan