mp3 files afspelen werkt niet in bepaalde browsers, broswer compatible probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spellmeista

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Hallo,
ik ben bezig met de site van een bandje uit Nederland. Nu wilde ik ervoor zorgen dat bezoekers *.mp3 files kunnen afspelen. Het enige probleem is dat in Internet Explorer en Firefox de mp3 files keurig netjes worden afgespeeld, echter in Google Chrome en Safari niet. Bij Google Chrome krijg ik helemaal geen plugin player in beeld en bij Safari zegt de browser dat de internet plugin niet gevonden kan worden(het MIME type is ongespecificeerd). Ik wil graag dat iemand die deze browsers gebruikt ook de mp3's kan afspelen.

Ook is het zo dat nu via de quicktime plugin het bestand automatisch wordt geladen. Ik wil de bandbreedte beperken op de website. Is er een code die ervoor zorgt dat het bestand, bijv. Straight_Line_Thinking.mp3 niet automatisch in het geheugen wordt geladen.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert, waaronder het MIME type te veranderen, maar dit schijnt allemaal niet te helpen. Het gaat om deze code:

<embed src="/muziek/straight_line_thinking.mp3" width="145" height="18" autostart="false">

Wie o wie kan mij misschien helpen hiermee?

Alvast bedankt!

Mogge!

De eerste vraag zou ik zo gauw niet weten.

Voor de tweede vraag zou een oplossing kunnen zijn:
in plaast van een directe link naar het mp3-bestand (die geladen wordt) een link naar een pagina met alleen het mp3-bestand (soort van 'pop-up schermpje')

embed wordt niet goed door elke browser goed gedaan. Wat ik doe is een simpel klein flash dingetje op je pagina zetten, en ze via die flash afspelen.

Zie hier de link: http://www.tagtooga.com/pg/FlashMp3Player. Check de voorbeelden.

:thumb:
Ok duidelijk, en lijkt me ook heel handig, maar waar geef ik precies aan welke mp3 hij af moet spelen?

Ik heb deze code nu van die site:
<script type="text/javascript" src="http://www.tagtooga.com/mp3/playMp3.js"></script>

Ik snap alleen niet waar je nu de *.mp3 files precies "lokaliseerd".

Als je dat ook even zou willen uitleggen. Bedankt alvast, zover.

Ps. Moet ik hiervoor een javascript maken? Ik snap het allemaal nog niet precies. En dan met name wat die code doet en hoe ik de kleur van de knoppen moet veranderen en waar dat stuk dan op een html pagina komt te staan.

Laatst bewerkt:
werkt nog niet

Ik heb nu de code gecopied in mijn pagina en zowel in de body als de html sectie geplaatst, maar geen van beiden geeft het resultaat zoals op de webpagina die jij aangaf.

Ik heb ook het javascript in zijn geheel gedownload en vervolgens op mijn eigen server gezet, maar hij schijnt hem niet te pakken op de een of andere manier.

Kun je mij een vb. laten zien hoe het komt dat het bij jou wel werkt?

Mijn dank zou groot zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan