mp3 ipv wav als achtergrond op website, kan dit en zoja, hoe dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdeejay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
als achtergrond op mijn website wil ik een mp3 ipv een wav file zetten, aangezien ik dan een langer stukje muziek kan loopen zonder dat t veel ruimte in beslag neemt...
bestaat hier een proggie voor?
is dit mogelijk??
of zit ik vast aan die wav via FrontPage?

helluppp

dutchdeejay
www.mjmp.tk

Het is wel mogelijk, zorg er op de eerste plaats voor dat de MP3 zo klein mogelijk blijft, anders duurt het heel erg lang voordat een de pagina geopend is en de muziek speelt. Tegen die tijd zijn de mensen al weer van je pagina vertrokken.

Je kan MP3's als achtergrond muziek laten spelen door het volgende in de source te zetten:
Code:
<OBJECT
ID=mp3
CLASSID="clsid:cd3afa84-b84f-48f0-9393-7edc34128127"
HEIGHT=40 WIDTH=275>
<PARAM NAME="controls" VALUE="ControlBar">
<PARAM NAME="autostart" VALUE="true">
<PARAM NAME="src" VALUE="Amazing.mp3">
<Font Color=red>ActiveX Control: You must be using Internet Explorer and Windows Media player</FONT>
</OBJECT><CENTER>
Hierbij verander je VALUE="Amazing.mp3" in de naam van de MP3 die je wilt spelen
De MP3 wordt dan afgespeelt met Windows Mediaplayer.
HEIGHT en WIDTH bepalen de grootte van de speler zoals die zichtbaar wordt in de pagina

Als je CLASSID="clsid:cd3afa84-b84f-48f0-9393-7edc34128127" verandert in
CLASSID="clsid:CFCDAA03-8BE4-11cf-B84B-0020AFBBCCFA" wordt de mp3 niet afgespeelt in Media Player, maar in Real Player, als die aanwezig is, anders gebeurt er niets. Ik zelf geef de voorkeur aan Windows media player omdat die toch standaard met Windows mee komt en bijna iedereen die wel heeft. Real Player hebben minder mensen.

Olav

Laatst bewerkt:
Kan er weinig aan toevoegen behalve dan dat het geen goed idee is om muziek op de achtergrond te doen. Een aantal redenen:

- Veel mensen hebben al muziek op en het is erg storend als er dan ineens een andere doorheen gaat zitten bleren...
- Modemgebruikers (analoog) zullen het zwaar krijgen met al die data. Ookal is je mp3 behoorlijk klein (en is je fragment erg klein) dan zal het nog steeds lang duren voordat de muziek eindelijk komt...
- Als je dan toch muziek op je site wilt hebben, zorg er dan in ieder geval voor dat het makkelijk uit te zetten is en dat dat duidelijk aangegeven wordt...

Geplaatst door pcfixer

- Als je dan toch muziek op je site wilt hebben, zorg er dan in ieder geval voor dat het makkelijk uit te zetten is en dat dat duidelijk aangegeven wordt...

Door die hoogte en breedte groot genoeg te houden, komen de controle buttons te voorschijn :)

Olav

Geplaatst door Olav

Door die hoogte en breedte groot genoeg te houden, komen de controle buttons te voorschijn :)

Olav

Jah, precies moet hij wel groot genoeg zijn ;) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan