MP3 niet compatible met Ubuntu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarina86

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Hoi,

ik probeer voor een collega'tje mijn mp3-speler (merk: Beqube Max) op haar pc aan te sluiten. Hij herkent hem wel als zijnde harde schijf, maar ik kan niet kijken wat erop staat. Ze heeft Ubuntu (Linux), en ik kan nergens op internet iets vinden over compatibiliteit ed. Ben zelf ook niet zo'n held met dat Ubuntu (lees: ik weet er niks vanaf), dusseh... iemand een oplossing?
En weten jullie of Ubuntu wel compatible is met andere merken mp3spelers?

Thanks!!
Sarina

Onder linux moet je een usb apparaat mounten voor je het kan benaderen. Doe eens ongeveer dit in een console:
mkdir ~/mp3speler
mount -t vfat /dev/sda1 ~/mp3speler

daarna zou je de mp3 speler moeten kunnen benaderen via de directory ~/mp3speler
ls ~/mp3speler

btw: ~ is je home dir, maar dan korter tikken

als /dev/sda1 niet werkt kan je /dev/uba1 proberen, waar het verschil vandaan komt weet ik ook niet precies
het kan ook zijn dan vfat moet veranderen in msdos

Laatst bewerkt:
dropl zei:
Onder linux moet je een usb apparaat mounten voor je het kan benaderen. Doe eens ongeveer dit in een console:
mkdir ~/mp3speler

daarna zou je de mp3 speler moeten kunnen benaderen via de directory ~/mp3speler
ls ~/mp3speler

als /dev/sda1 niet werkt kan je /dev/uba1 proberen, waar het verschil vandaan komt weet ik ook niet precies

Zoals gezegd, ik weet niks van Linux..
1. Wat is mounten?
2. Wat is een console, waar vind ik dat? Bovenin het menu staat alleen Toepassingen, Lokaties en Systeem.
3. Kan ik gewoon ~ intikken? Of moet ik daar het adres van de homedir tikken? Zoja, hoe kom ik erachter wat dat is?
4. Eh.... wat bedoel je met de laatste zin??

Ik ben alleen Windows gewend... wil er graag uitkomen maar voel me een beetje blont als ik jouw reactie lees...Thanks alvast!

Laatst bewerkt:
dropl zei:
mkdir ~/mp3speler

ls ~/mp3speler

dropl, geef de mensen eens niet zo'n moeilijke uitleg.
Ubuntu doet alles zelf. Hij gaat dit normaal herkennen als een extern opslag apparaat dus normaal zou je moeten zien wat erop staat. Je krijgt een iccon bij op het bureablad.
Welk filesystem staat er op je mp3 speler? normaal zou dit vfat moeten zijn. En dan werkt het ook. Zelf heb ik hier nog nooit problemen mee gehad.
Gebruik je in windows speciale software?

Een console open je door toepassingen->Shells(ofzo)->Bash te kiezen. Of Konsole als je die geinstalleerd hebt.
Mounten is het benaderbaar maken van een device (cdrom, floppy, usbstick) of zip/iso-bestandje. Windows doet dit automatisch, onder linux moet je dit zelf doen. Je moet eerst een mountpoint maken, meestal een directory (~/mp3spelen, dus). Daarna mount je die mp3-stick op die dir. ~ kan je gewoon tikken, dit is een synoniem voor /home/(jegebuikersnaam)

geef dan ook geen uitleg, in windows kan ik ook verschillende dingen via command doen maar is het nodig ik dacht het niet.
Ik verwijs je graag door naar een ubuntu forum, daar zitten mensen die het dag in dag uit gebruiken. http://forum.ubuntu-nl.org/
De kans dat je hier een ervaren gebruiker vind is 1 op 1000000.

Sorry, ik dacht dat je misschien op vakantie was anders had ik zeker niet gereageerd op die vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan