mp3-speler niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bytehomas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
ik heb sinds kort een Creative muvo Slim, maar als ik dees via een usb2 pport op mijn computer aansluit herkend hij hem niet . bij apperaat beheer geeft hij ook onbekend apparaat.
ik heb XP en SP2, heb de cd voor drivers gezocht net als C:\Windows\System32\Drivers maar hij kan niks vinden, ook het uit- en opnieuw inschakelen werkt niet.

help mij Aub. Alvast bedankt

PS. op een andere Pc wordt hij wel meteen herkent.

Doe de cd er in.
Ga naar apparaatbeheer naar het onbekende apparaat.
Ga nu een beter stuurprogramma zoeken.
Laat Windows het niet doen, jij zoekt.
Nu blader je naar de cd-rom en zoek je naar de driver.
Vaak wordt OK zwarter als je de goede hebt.

Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt ;)

En wat ik vaak hoor is dat veel mp3 spelers alleen herkend worden als je de battarij eruit haalt en dan aansluit, de voeding loopt dan via het usb kanaal.
Zou je ook kunnen proberen.

de drivers op de cd had ik al gezocht, ook op website geen drivers, ook de tip met batterij (bij mij accu) eruit helpt niet.:confused: Iemand nog suggesties want zo heb ik weinig aan de mp3-speler, Help mij!:8-0:

Waarom ga je niet naar de zaak waar je hem gekocht hebt?

Windows geeft toch aan dat er een onbekend apparaat is dus je zou zeggen dat je de drivers moet 'voeren' zoals ik al zei.

Gooi het onbekende apparaat weg uit app. beheer.
Installeer opnieuw de drivers.
Sluit af en start op.

Hebben we het over DEZE mp3-speler?
Er zit een cd bij EN een handleiding.

Heb je wel onder apparaatbeheer USB 2 staan?

Er moet trouwens een digitale handleiding zijn in PDF die veel uitgebreider is dan hetgeen jij hebt. Zal wel op de site staan.

Oke, ga eerst HIER de uitgebreide handleiding downloaden. En lees het goed door.

Systeemvereisten:

Laatst bewerkt:
Mooi dingetje!
attachment.php

Laatst bewerkt:
hmm, na een paar keer opstarten en de hard ware verwijderen heeft hij hem een keer herkend, is het mogelijk om de driver instellingen op te slaan ofzo, zodat ik niet later nog een keer tegen dit probleem oploop? Ik hoop eigelijk niet dat dit tijdelijk opgelost is maar ik zie wel.

Kijk, ik zit met hetzelfde probleem met een netwerkkaart. Wordt totaal niet herkend.
Drivers staan nu in Windows en toch is het 0,0.
In mijn geval is de pc misschien te oud.

Een vereiste is: software met de cd installeren zodat de drivers een plek krijgen.
Dan mp3 speler aansluiten.
Afsluiten
Opstarten
Dan behoort Windows het ding te herkennen.

Of je gaat via configuratiescherm/hardware op zoek naar de driver. Vind Windows em niet op zijn manier dan zeg je dat je zelf zoekt. Er is een manier om de driver uit te kiezen uit hetgeen op de schijf staat.
Er is en manier om Windows zelf te sturen naar de map van Creative om hem zelf uit te kiezen.

Heb je trouwens die PDF gedownload van de site met een handleiding. Er werd gezegd dat deze veel uitgebreider was. Zou ik dus maar downloaden.

is het mogelijk om de driver instellingen op te slaan ofzo, zodat ik niet later nog een keer tegen dit probleem oploop?
Dit is helemaal niet van toepassing. Iedere keer dat jij de cd installeert van Creative (in schone Windows) dan behoor je de driver te hebben en Windows behoort te herkennen.
Is dit niet het geval dan doe je het eerste misschien niet goed of er is hardwarematig iets bij je aan de hand.
Die MP3 speler is al eens herkent dus ik denk toch een beetje aan het eerste.

Heb je al eens envelopjes over zien vliegen toen je zelf naar de driver zocht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan