Mp3 titel opslaan als tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Misschien al voorbij gekomen, maar kan het niet vinden. Ik heb een map met allemaal mp3's (50 stuks) De titels zie voorbeeld: Bee Gees - Stayin' Alive.mp3 etc.
Nu wil ik deze 50 titels selecteren en kopiëren/plakken in een word/excel document om deze als een soort playlist te hebben. Dus echt alleen maar de titels. O ja, ik werk met een mac.
Bedankt.

Helaas niet voor de mac, maar misschien heb je hier iets aan.
Het lijkt erop dat je hiermee een playlistfile in excel kan omzetten. Eenmaal de xls file kan die volgens mij ook worden gebruikt op de mac.
Je zal dan eerst een playlist moeten maken van die mp3's.

Het kan heel simpel met een macro, als je tenminste de titel uit de bestandsnaam wilt halen. Wil je hem uit de MP3 eigenschappen halen, dan heb je een wat ingewikkelder techniek nodig, die ik je wel kan geven middels een Access database waar hij in zit.

Om de bestandsnamen uit te lezen kun je in een macro het DIR commando gebruiken. Hiermee lees je alle bestanden uit een map uit op basis van een criterium, in jouw geval *.mp3. Kijk in de vba help naar de voorbeeldjes die gegeven worden bij DIR; ze spreken redelijk voor zichzelf.
Een voorbeeldje:
Code:
Sub MP3()
Dim myPath As String, myName As String
Dim i As Integer
    myPath = "c:\Muziekjes\"            ' Set the path.
    myName = Dir(myPath & "*.mp3")      ' Retrieve the first entry.
    i = 1
    Do While myName <> ""
        ActiveSheet.Cells(i, 1).Value = Left(myName, InStr(1, myName, ".mp3") - 1)
        myName = Dir                    ' Get next entry.
        i = i + 1
    Loop
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan