mp3 upload script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom25

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Hoi,

Ik heb een upload script nodig voor mp3. Nu heb ik gezocht met Google en er zijn verschillende upload scripts. Maar de meeste zijn voor plaatjes. Nu dacht ik simpel, gewoon even toegestanen extensie veranderen en dan werkt dat wel. Maar dit is blijkbaar niet zo. Volgens mij ligt het hier aan: plaatjes zijn klein dus dat gaat goed, maar een mp3 van 5mb uploaden werkt met zo een script niet, want dat duurt te lang.

script dat hier even als voorbeeld is:
http://www.gratizwebtoolz.nl/script.php?id=29

site:
http://www.muziek.servertom.nl/upload/index.php

Zo als je kunt testen. Met kleine mp3'tjes gaat het goed, maar bij grotere gaat het fout. Als het bestand te groot is vervalt dus gwn te verbinding ofzo. Maar hoe kan ik dit oplossen??

bvd

gr,
Tom

Waarschijnlijk is er een limit door je host ingesteld per upload.

PHP:
echo 'upload_max_size = ' . ini_get('upload_max_size') . "\n";
Voeg deze regel aan een PHP-pagina toe en bekijk wat de maximale grootte is.
(Ik meende dat het deze was)

Bedankt voor je reactie :thumb:

Ik denk dat je code niet helemaal klopt.
Tussen haakjes ik host de server zelf, maar dat heeft er eigenlijk niks mee te maken.

gr,
Tom

Misschien dat je iets met deze settings kunt:

* upload_max_size - Geeft in bytes de maximale grootte van te uploaden bestanden op
* file_uploads - Geeft aan of je uberhaupt file uploads wilt toestaan.
* post_max_size - Geeft aan hoe groot het POST request (incl. een eventuele upload) maximaal mag zijn.
* max_input_time - Geeft aan, in seconden, hoe lang PHP bezig mag zijn met het verwerken van inkomende data

Misschien dat je iets met deze settings kunt:

* upload_max_size - Geeft in bytes de maximale grootte van te uploaden bestanden op
* file_uploads - Geeft aan of je uberhaupt file uploads wilt toestaan.
* post_max_size - Geeft aan hoe groot het POST request (incl. een eventuele upload) maximaal mag zijn.
* max_input_time - Geeft aan, in seconden, hoe lang PHP bezig mag zijn met het verwerken van inkomende data

Zoek op je host naar het bestand PHP.INI. bovenstaande settings staan daar in vermeld

Ik denk dat je code niet helemaal klopt.
Kan, maar dan wil ik ook graag weten hoe je daar bij komt.
Als het goed is moet deze regel de waarde van upload_max_size uit je php.ini weergeven.

Aangezien je beheerder bent kun je het dus zelf op zoeken in de php.ini zoals Ellasar al zegt.

Laatst bewerkt:
ik heb nu php bestandje aangemaakt met de code erin en geupload:
http://muziek.servertom.nl/upload/max size.php

PHP:
<?
echo 'upload_max_size = ' . ini_get('upload_max_size') . "\n";
?>

de code van jouw klopt denk ik wel, maar er is dus iets fout dat hij er niet bij kan ofzo

Alvast bedankt voor jullie hulp :thumb:

In mijn php.ini staat geen "upload_max_size" maar wel "upload_max_filesize"...

Bedankt!!

Het werkt :D
upload_max_filesize = 2M
Dit zal dus het probleem wel zijn :rolleyes:

gr,
Tom

Yup zet die in je php.ini naar 8M en je kunt bestanden van 8MB uploaden (nadat je de webserver service herstart hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan