MP3 USB probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKSchrute

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Berichten
12
Beste Helpmij'ers,

Met mijn Philips GoGear Rage Mp3 speler heb ik sinds kort problemen. Hij heeft het altijd goed gedaan; inpluggen, muziek overzetten en klaar. Zonder reden of verandering aan de speler gaat dit tegenwoordig niet meer. De speler insteken geeft verscheidene problemen per keer:

1: Usb not not recognized.
2. Mp3 power surge on hub port a usb device has exceeded the power of its hub port.
3. Speler aansluiten op USB reageert niet.

Ik heb op meerdere pc's de speler aangesloten, maar geen resultaat. Via Device Manager heb ik meerdere malen de drivers proberen te updaten/resetten/deinstalleren, maar ook dit werkt niet. Ook heb ik vanuit de speler zelf een format uitgevoerd.

Ik kan de speler wel opladen, maar ik kan niets overzetten. Wanneer ik met geluk reactie krijg van de speler tijdens het aansluiten en vanuit het apparaat de optie krijg; "Overbrengen en opladen" en ik via "ok" deze optie selecteer, valt het apparaat uit.

Aangezien het bij meerdere PC's niet goed werkt, schat ik in dat het aan de MP3 speler ligt. Is hier überhaupt een oplossing voor of zal ik de mp3 moeten vervangen?

Bedankt
 
als die speler op diverse pc's niet werkt ,is ie waarschijnlijk overleden
 
Het kan met spelers wel eens voorkomen dat het stekkertje er niet meer goed in gaat, gebruik ook de originele bijgeleverde kabel omdat deze anders kan zijn en controleer deze op beschadigingen.

Deze spelers hebben waarschijnlijk Firmware dat er opnieuw ingezet kan worden bij problemen van de besturing of om kleine aanpassingen te kunnen uitvoeren in menu's en functies. Over het opnieuw flashen van de firmware kan je op deze pagina lezen: http://www.ehow.com/way_5516237_troubleshoot-philips-gogear.html Het is natuurlijk niet verstandig om te flashen als de speler onvoorspelbaar reageert.

Je hebt "reset" en "repair." Voor formatteren van de speler heb je waarschijnlijk de repair procedure gevolgd. Resetten doe je door een pennetje in het kleine gaatje te steken tot dat de speler opnieuw opstart, dat is met behoud van bestanden.

Op YouTube kan je vaak video's vinden van mp3 spelers die worden open gemaakt. Als dat bij jou model niet zo moeilijk is dan kan je ook controleren of er in het apparaat iets opmerkelijks te vinden is. Je moet dan echt eerst nagaan of je nog een beroep op garantie of service kunt doen. Het is natuurlijk zo dat een artikel moet doen wat je er van kunt verwachten, ongeacht garantietermijn kan je de winkelier daar op aanspreken en volgens consumentenrecht nog een evenredig gedeelte van je geld terug vragen. Succes
 
Het flashen is een probleem, aangezien de MP3 niet herkend wil worden op geen enkele pc. Opladen etc. kan wel via USB.

Ik heb ook een format uitgevoerd in het apparaat zelf, maar ook hier geen succes. Ik ben bang dat het toch een nieuwe wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan