Mp4 in Ps3 mediaserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayy123

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2013
Ik gebruik ps3 media server om films (meestal mkv) te kopieren naar de ps3, maar deze kopieert de film dan in mpeg2 formaat met een vrij hoge bitrate. Dit neemt niet alleen erg veel plek in op de playstation, maar duurt ook nog eens erg lang...

Is er een mogelijkheid om de bitrate en de conversie (mp4) in te stellen, zodat de film wat kleiner wordt en het kopieren sneller gaat?

Muxer is geen optie want de ondertitels moeten wel ingebakken worden...

Iemand een idee??
Alvast bedankt!!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Waarom kopiëren naar je PS3? De PS3Mediaserver kan prima streamen.

Laatst bewerkt:
Dat kan mijn verbinding en/of laptop niet aan. Het is een Full Hd film van 8,5 gb

Of laptop rechtstreeks aansluiten op tv door middel van hdmi.
En dan VLC player op de laptop installeren.

Bedankt allemaal!

Mkv omzetten naar mp4 kost enorm veel tijd bij een film van ruim 8gig...
Bij kleinere bestanden doe ik dit weleens met mkv2vob of nero recode, maar vooral nero doet er ERG lang over. Pasgeleden ruim 10 uur bij een mkv van 3 gig!! En daarna moet ik de film alsnog kopieren naar de ps3...
Afspelen via hdmi kan wel via de laptop, maar niet zonder haperingen met mijn ouwe laptop :) (core 2 duo 1,8ghz)
Handbrake heb ik ook al gedownload, maar daar kan ik de optie niet aanvinken voor ingebakken subs pff...

Ik zou dus t liefst rechtstreeks via de mediaserver te kopieren in mp4 formaat, maar zo te horen is dit niet mogelijk dan... Miss toch maar normaal kopieren naar mpeg2 :(
Zal wel weer een bestand worden van 20+Gb :S

Kun je trouwens de subs ook inbakken met Mkv2vob?? Heb dit een paar keer geprobeerd maar uiteindelijk werden ze niet ingebakken...

Nou t kopieren naar de Ps3 is goed gelukt. Alleen het is een 14Gb Mpeg2 bestand geworden (van een 8Gb mkv)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan